JA020 Anglický jazyk II.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2011
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jan Bořkovec (přednášející)
Donna Dvorak, M.A. (přednášející)
Mgr. Kateřina Elisová (přednášející)
Mgr. Libuše Fojtová (přednášející)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Dagmar Lanská (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Garance
Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět JA 020 Anglický jazyk navazuje na úvodní kurz výuky angličtiny v předmětu JA 010 v kterém dojde k prolínání obecného jazyka s jazykem zaměřeným na jednotlivé obory studované na škole. Získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny a shrnuty v navazujícím předmětu JA 030 Anglický jazyk.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Znalosti: Student předmětu JA 020 Anglický jazyk si dále prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se s odbornou jazykovou terminologií v obecné rovině a v pracovním prostředí. Naučí se nejvíce používané komunikační vzorce, aby byl schopen správně reagovat ve všech možných situacích. Během druhého semestru se opakuje používání nejčastějších gramatických jevů, které bude muset student zvládnout. . Kompetence: Absolvováním předmětu JA 020 bude student schopen vhodným způsobem zareagovat na situace, které se mohou vyskytnout v prostředí organizování volného času, jak v pracovním, tak osobním, naučí se porozumět odborným termínům z oblasti cestovního ruchu, obzvláště gastronomie, hotelnictví, letectví, bude schopen pohovořit o nových projektech, směrech i měnících se trendech ve společnosti a firmách, o využití moderních komunikačních prostředků v pracovním prostředí i soukromí, získá další znalosti o anglicky mluvících zemích a o. Dovednosti: Absolvování předmětu JA 020 pomůže studentovi umět navázat a dále prohlubovat kontakt s jinými lidmi, pohotově reagovat v různých situacích, které vyžadují získání, podání a výměnu informací. Zvládne i písemné dokumenty k předávání informací. Bude umět získávat a poskytovat informace týkající se probraných témat.
Osnova
  • 1. Plány a organizování aktivit, používání přítomných časů pro informaci o konání aktivit v budoucnosti
  • 2. Osobní rozvoj, time management, kalendář akcí, přítomný čas průběhový vs going to
  • 3. Praha jako významná destinace v oblasti cestovního ruchu, čtení a následné samostatné zpracování speciálně zaměřených textů (letáky, brožury, tiskové zprávy..), prezentace
  • 4. Pobyt v hotelu, typy hotelů, vybavení, služby, gerund
  • 5. Písemná komunikace, orientace v registru, používání mobilních telefonů, emailů
  • 6. Měnící se trendy ve společnosti, chování spotřebitele, jazykové prostředky k vyjádření změn a trendů
  • 7. Zdravý životní styl v kontextu práce, strava, volný čas , podstatná jména počitatelná/nepočitatelná, členy
  • 8. Restaurace, jídelní lístek, pokrmy a jejich úpravy, nová pojetí ve stravování, objednávání, nabídky, žádosti
  • 9. Volný čas a volnočasové aktivity, propagace, pasivum
  • 10. Život a práce v cizí zemi, výhody a nevýhody, autobiografické informace, minulé a předminulé časy
  • 11. Dovolená nebo rok volna – kdy, proč, jazykové prostředky k získávání a výměně informací, nepřímé otázky
  • 12. Cestování, letecké společnosti, organizování schůzek a následných změn, stupňování přídavných jmen
  • 13. Opakování, prezentace
Literatura
    povinná literatura
  • TAYLOR, Liz a Alastair LANE. International Express Elementary. Oxford: OUP, 2007. ISBN 978-0-19-456800-5. info
  • TAYLOR, L. Express Student Book Pre-Intermediate. Oxford: Oxford, 2004. ISBN 978-0-19-457653-6. info
  • TAYLOR, Liz. Harding, Keith. International Express Intermediate. OUP, 2005. info
  • COTTON, D, D FALVEY a S KENT. Language Leader. Harlow: Pearson-Longman, 2008. info
    doporučená literatura
  • KOLLMANNOVÁ, L. Angličtina pro samouky. Leda, 1994. ISBN 80-85927-02-0. info
  • LANSKÁ, Dagmar a Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
  • MURPHY, R. Essential Grammar in Use. Cambridge: CUP, 1997. info
  • MURPHY, R. English Grammar in Use, third edition. Oxford: OUP, 2004. info
  • YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP, 2006. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených na pravděpodobné životní situace. Komunikace se rozvíjí ve všech běžných situacích. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti.
Metody hodnocení
písemný test 70%
účast na seminářích
aktivita v hodině
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.