MK001 Úvod do mediální komunikace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2012
Rozsah
2/0. 4 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (přednášející)
Garance
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.

Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 1/1
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.

Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání.
Kompetence: Student je po absolvování předmětu schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum).
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Osnova
1.Úvod do problematiky komunikace
2.Přenosový model komunikace
3.Kulturální model komunikace
4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií
5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií
6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií
7.Ontogeneze mediálních prostředků
8.Základy mediálních technologií
9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií
10.Masová média, zdroje
11.Masová média, obsahy
12.Masová média, publikum
13.Masová média, účinky
Literatura
    povinná literatura
  • CHROMÝ, Jan. Komunikace a média pro využití v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 1. ISBN 978-80-904415-2-1. info
    doporučená literatura
  • JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • Aktualizovaný seznam elektronických zdrojů bude oznámen na úvodní přednášce.
    neurčeno
  • CHROMÝ, Jan. Historie médií. Czech Hospitality and Tourism Papers 2007. No.7. Praha: VŠH v Praze 8. ISSN 1801-1535.
Výukové metody
Seminární práce zadaná na průřezové téma. Součástí je diskuse o seminární práci při zkoušce. Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 26/12
Cvičení 0/0
Samostatná příprava 78/92
Celkem 104/104

Metody hodnocení
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 50/50
Ústní zkouška 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3, celkem 9.
Povinný předmět.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, zima 2010, zima 2011.