EKE03 Business Economics

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2013
Rozsah
2/2. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jana Kalabisová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Jana Kalabisová, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Petr Semeniuk, CSc.
Katedra ekonomie a ekonomiky – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
The aim of the subject is to make the students understand the basic categories of the business economics that facilitate understanding of the position of a company in the economic and social system of the society. A related objective is to teach the students to work with different methods used in the business economics, as a base for managerial decisions. Learning outcomes and competences: Upon successful completion of this course, students will be able to distinguish basic categories of business economics such as enterprise, entrepreneurship, costs, revenues, enterprise resources management so they will be able to understand the processes in business. To use absorbed theoretical background to solve decision problems in practice.
Osnova
  • 1. Basic concepts in business economics 2. Objectives of a business, Business environment 3. Types of business companies, Cooperation and integration 4. Company organization, Managerial objectives 5. Understanding competitive strategy 6. Understanding pricing strategies 7. Life cycle of a company 8. Costing 9. Financing, Financial statements 10. Tourism companies - specifics
Literatura
    povinná literatura
  • Synek,M. a kol.:Podniková ekonomika.2010.vyd. Praha: C.H.Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-336-3
    doporučená literatura
  • Wöhe, G., Kislingerová, E.: Úvod do podnikového hospodářství, 2. vydání, Praha, G.H.Beck, 2007, ISBN 978-80-7179-897-2
  • Hisrich,R.,D.,Peters,M.,P.: Založení a řízení nového podniku, Praha, Victoria Publishing, 1996, ISBN 80-85865-07-6
  • Koráb,V., Peterka,J., Režňáková,M.: Podnikatelský plán,Praha, Computer Press, 2008, ISBN 978-80-251-1605-0
  • NELLIS, Jeseph a David PARKER. Principles of Business Economics. Edinburgh: Pearson Education Limited, 2006, 421 s. ISBN 978-0-273-69306-2. info
Výukové metody
Student zpracuje seminární práci na vybrané téma, vycházející z jednotlivých bodů osnovy předmětu.Seminární práce má přispět k prohloubení jeho znalostí ve zvoleném tématu a k využití znalostí z praxe s cílem rozvíjet schopnosti studenta formulovat odborný text a pracovat samostatně v literaturou.Rozsah seminární práce je zhruba 10 až 15 stran. Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a bez jejího uznání nemůže student absolvovat zkoušku.
Metody hodnocení
Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Přednášky - 20/17
Cvičení - 20/0
Samostatná příprava - 90/113
Celkem - 130/130

Požadavky na zakončení: Prezentace - 35% Průběžný test (5. seminář) - 35% (maximálně) Finální test (10. seminář) - 35% (maximálně) Celkem - 100% (maximálně)
Vyučovací jazyk
Angličtina
Další komentáře
Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.