HO202 Hotelové rezervační a restaurační systemy

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2019
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (náhr. zkoušející)
Garance
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Katedra hotelnictví – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí problematiky distribuce hotelových služeb. Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením distribuci hotelových služeb. Stejně tak znalosti o jednotlivých distribučních kanálech, jejich výhodách, nevýhodách. V neposlední řadě o zákaznických segmentech a jejich specifikách. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi plynulou práci s vybranými PMS a restauračními systémy. Tyto schopnosti jsou základem pro práci s dalšími systémy. Dovednosti: Student umí aplikovat získané znalosti pro tvorbu efektivního distribučního mixu s důrazem na přímou distribuci. Dále pak umí pracovat s PMS systémy a restauračními systémy a využívat je pro efektivní práci na úrovni front office (jak recepce, tak rezervačního oddělení).
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky, internet a elektronické obchodování. 2. Elektronické obchodování v hotelnictví a cestovním ruchu. 3. Internetový marketing, internetové rezervační systémy a internetový prodej ubytovacích kapacit. 4. Vybrané internetové IRS (Booking, HRS, Venere, Lastminute. com). 5. Bookasist, TripAdvisor, TravelClick, Fastbooking. 6. Hotelový informační systém v hotelnictví. 7. Micros, Fidelio, Opera. 8. Hores a Protel – Protel Banket. 9. Business Inteligence a hotelový systém – Protel Bi. 10. Restaurační systémy. 11. Implementace nových hotelových a restauračních systémů v praxi. 12. Rozprava nad seminárními pracemi. 13. Shrnutí učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informačních technologií. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247- 6298-2.
  • BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
    doporučená literatura
  • Chalupa, Š. Hotelové rezervační a restaurační systémy. Dostupné v IS VŠH.
  • ZELENKA, J. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80- 7041-473-1.
Výukové metody
Přednášky a semináře.
Metody hodnocení
Studenti získávají zápočet za aktivní, minimálně 75% účast na seminářích, vypracování krátké prezentace zaměřené na vybrané produkty v oblasti hotelnictví a gastronomie a splnění dílčích úkolů při práci s PMS a POS.
Předmět je zakončen písemným testem s minimálně 70% úspěšností odpovědí a následnou rozpravou.
Studenti KS vypracují seminární práci na vybrané téma. Zkoušení probíhá obdobným způsobem jako u PS a větším důrazem na obhajobu vypracované seminární práce.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023.