HO202 Hotelové rezervační a restaurační systemy

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2020
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící)
Garance
Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí problematiky distribuce hotelových služeb. Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením distribuci hotelových služeb. Stejně tak znalosti o jednotlivých distribučních kanálech, jejich výhodách, nevýhodách. V neposlední řadě o zákaznických segmentech a jejich specifikách. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi plynulou práci s vybranými PMS a restauračními systémy. Tyto schopnosti jsou základem pro práci s dalšími systémy. Dovednosti: Student umí aplikovat získané znalosti pro tvorbu efektivního distribučního mixu s důrazem na přímou distribuci. Dále pak umí pracovat s PMS systémy a restauračními systémy a využívat je pro efektivní práci na úrovni front office (jak recepce, tak rezervačního oddělení).
Osnova
  • 1. Hotelový informační systém 2. Distribuční mix v hotelnictví a gastronomii 3. Segmentace trhu 4. Offline distribuce a její specifika 5. Online distribuce a její specifika 6. OTA 7. GDS 8. Meta-Search Engines 9. Webové stránky a WBE 10. Sociální sítě, vztah k hotelové distribuci 11. Komplexní řešení v e-business 12. POS 13. Online rezervační systémy v gastronomii
Literatura
    povinná literatura
  • TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informačních technologií. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247- 6298-2.
  • BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
    doporučená literatura
  • Chalupa, Š. Hotelové rezervační a restaurační systémy. Dostupné v IS VŠH.
  • ZELENKA, J. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80- 7041-473-1.
Výukové metody
Přednášky a semináře.
Metody hodnocení
Studenti získávají zápočet za aktivní, minimálně 75% účast na seminářích, vypracování krátké prezentace zaměřené na vybrané produkty v oblasti hotelnictví a gastronomie a splnění dílčích úkolů při práci s PMS a POS.
Předmět je zakončen písemným testem s minimálně 60% úspěšností odpovědí.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.