HO201 Hotelový marketing a event management

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2021
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D.
Katedra hotelnictví – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Osvojit si vědomosti a dovednosti uplatnění marketingových nástrojů a metod v hotelové praxi, získat přehled o aplikacích moderních marketingových nástrojů v současné hotelové praxi, na příkladech dobré i špatné praxe si uvědomit vlastnosti, příležitosti a rizika aplikace marketingových nástrojů.
Výstupy z učení
Znalosti: Student v předmětu získá přehled o významu marketingové analýzy a vybraných metod marketingového výzkumu, uvědomí si charakteristiky klíčových tržních segmentů ubytovacích zařízení a jejich vliv na marketingové aktivity a rozhodování hotelu, získá znalosti o přípravě, realizaci a vyhodnocování úspěšnosti marketingové strategie a dílčích plánů. Student má přehled o charakteristikách moderních hotelových produktů a způsobu jejich využití v praxi. Je schopen identifikovat klíčové vlivy a kroky vedoucí k formování podnikové identity, kultury, image, a značky hotelu. Vlastní znalosti o vlastnostech a způsobech využití jednotlivých nástrojů marketingové komunikace, s důrazem na moderní informační technologie. Student vnímá vlastnosti, výhody a nevýhody aktuálně používaných distribučních kanálů ubytovacích zařízení. Je schopen se orientovat v jednotlivých metodách a nástrojích hodnocení hotelových služeb. Student zná principy a přínosy využití nástrojů Revenue managementu. Dále má základní znalosti o organizaci a řízení akcí od malé skupiny po kongresové akce na klíč v hotelnictví za využití principů event managementu. Schopnosti: Student je po absolvování předmětu schopen pracovat v obchodním/marketingovém oddělení nebo event managementu s plným porozuměním procesů, funkcí a nástrojů marketingové komunikace a prodeje v hotelu v rámci marketingového cyklu. Je schopen připravit a uskutečnit prodej jednotlivých typů produktů hotelu, a to s respektováním specifik dílčích tržních segmentů a funkcí moderních informačních technologií. V případě založení a řízení vlastního podniku je student schopen úspěšného nastavení a řízení procesů marketingu a prodeje. Dovednosti: Student je po absolvování předmětu schopen analyzovat vnější i vnitřní vlivy ovlivňující úspěšnost prodeje a tedy i celého podnikání hotelu. Je schopen prakticky připravit rámcový marketingový záměr a dílčí plány týkající se jednotlivých nástrojů marketingového mixu. Student je dále schopen připravit a realizovat dílčí praktické aktivity tvorby a distribuce nabídky svých produktů konkrétní cílové skupině osob, včetně aktivit vedoucích k hodnocení jejich kvality. Je schopen připravit a realizovat pro zákazníky akce různých typů, a to podle zásad event managementu.
Osnova
  • 1. Role marketingu v hotelnictví. 2. Marketingová analýza. 3. Marketingový výzkum. 4. Marketingové plány a strategie hotelu. 5.-6. Hotelové produkty a jejich distribuce. 7. Cena hotelových služeb, úvod do revenue managementu. 8.-9. On-line marketing hotelů. 10. Mobilní marketing. 11. Reputation management. 12.-13. Event management.
Literatura
    povinná literatura
  • HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
    doporučená literatura
  • HÁN, Jan, Martina BERÁNEK, Stanislava BELEŠOVÁ, Dan MRKOS, Petr STUDNIČKA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý - Ubytovací služby. 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 352 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 2. svazek. ISBN 978-80-7552-253-5. info
  • BOVIE, D a F BUTTLE. Hospitality Marketing. Principles and Practice. 2 vyd. Oxford: Elsevier, 2011, 434 s. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8. info
  • ŠALDA, P. Online Marketing for Independent Hotels. České Budějovice: Grandhotel Zvon, 2016.
Výukové metody
2 hodiny přednášek + 2 hodiny cvičení týdně Cvičení probíhají interaktivně, probírají se aktuální trendy v hotelovém marketingu a studenti prezentují své seminární práce na téma marketingová komunikace hotelu.
Metody hodnocení
1. 30% Prezentace seminární práce 2. 20% Závěrečný test 2. 50% Ústní zkouška
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2022, zima 2023, zima 2024.