UCP:MA065 Činnosti marketingové agentury - Informace o předmětu
MA065 Činnosti marketingové agentury
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2021
- Rozsah
- 0/2/0. KS 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Eliška Smotlachová (cvičící)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět Činnost marketingové agentury navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal absolvováním předmětu Marketing, jakož i na znalosti z oblasti managementu, psychologie a jiných vědních disciplín a oborů souvisejících s komunikací a marketingovou komunikací i výzkumem trhu, a tyto znalosti uplatnit v hodnocení činností marketingových agentur. Cílem předmětu je získání základní orientace v typech marketingových agentur a podrobnějších znalostí o činnosti specializovaných marketingových agentur i marketingových agentur nabízejících komplexní služby.
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student je schopen porozumět nezbytnosti komunikace v životě firem a organizací a činnosti jednotlivých typů marketingových agentur, jejichž hlavním zaměřením činnosti jsou jednotlivé oblasti/komponenty marketingové komunikace. Schopnosti: Student je schopen pro zvolený konkrétní typ marketingové agentury, stanovit cíle, identifikovat cílové skupiny, vypracovat potřebné strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů, navrhnout soubor služeb, které bude marketingová agentura nabízet, vypracovat cenovou nabídku pro objednavatele. Student je rovněž schopen rozhodnout, jaký typ marketingové agentury zvolit, pro řešení konkrétního požadavku firmy či organizace. Tyto schopnosti jsou základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v marketingové agentuře a také v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit důležitost komunikace i marketingové komunikace pro firmy a organizace, a posoudit, jaký typ marketingové agentury doporučit firmě či organizaci má pro řešení konkrétního úkolu zvolit.
- Osnova
- 1. Úvodní seznámení s obsahem a organizací předmětu. 2. Marketing, marketingový mix a marketingová komunikace. 3. Marketingové agentury a jejich typy: specializované, nabízející komplexní služby. 4. Fotografická agentura. 5. Komunikační agentura. 6. Literární agentura. 7. Mediální agentura. 8. Digitální agentura. 9. Agentura public relations. 10. Reklamní agentura. 11. Tisková (zpravodajská) agentura. 12. Eventová agentura. 13. Marketingové agentury nabízející komplexní služby.
- Literatura
- povinná literatura
- HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. 256 s. ISBN 978-80-247-5022 (print).
- HESKOVÁ, M. Marketingová komunikace a přímý marketing . Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5
- BAUER, L., ŠIMÁK, D. Trendy v marketingu 2014. In Kolektiv autorů. Tvář firmy jako konkurenční výhoda . Plzeň: ZČU v Plzni, 2014. 150 s. ISBN 978-80-261-0380-6.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
- doporučená literatura
- PAVERA, L. a kol. Marketingová a mediální komunikace dnes. I. Vyd. 1. Praha: Verbum, 2011. 208 s. Komunikace a média, sv. V. ISBN 978-80-9O4415-9-0.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Činnost marketingové agentury. Dostupné v IS VŠH.
- ŠINDLER, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publ., 2003. 232 s. ISBN 80- 247-0646-6.
- OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7.
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publ., 2014. 296 s. ISBN 978- 80-247-4843-6.
- Výukové metody
- Cvičení.
- Metody hodnocení
- 1. Zpracování odborného příspěvku o činnosti vybraného typu marketingové agentury a jeho prezentace 2. Seminární práce na zadané téma vyučujícím Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zápočet.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3 tj. 9h celkem.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2021/MA065