UCP:MA065 Činnosti marketingové agentury - Informace o předmětu
MA065 Činnosti marketingové agentury
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2017
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je praktické procvičování celkové činností marketingové agentury na zadání fiktivního příkladu. Studenti si střídavě ve dvojicích (vedoucí a zástupce) procvičují i její řízení. Vyučující vystupuje v dvojroli zadavatele (zákazníka) a jednatele firmy, který hodnotí činnost jednotlivých fiktivních zaměstnanců.
Znalosti: Student získá základní přehled o širokém spektru činností, probíhajících v marketingové agentuře. Pozná praktické souvislosti mezi vyučovanými předměty v oboru marketingové komunikace.
Kompetence: Student bude po absolvování předmětu schopen podle zadání od klienta připravit potřebné podklady pro realizaci jeho požadavků.
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v problematice přijímání zakázky a krocích při její následné realizaci. Tato schopnost je důležitým předpokladem uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu abnsolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách. - Osnova
- 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
2. Audit mediální komunikace
3. Analýza postavení firmy na trhu
4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka
5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma
6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci
7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu
8. Volba složek komunikačního mixu
9. Obsah složek komunikačního mixu
10. Měření účinnosti mediální komunikace
11. Řízení mediální komunikace
12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování
13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
- 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
- Literatura
- povinná literatura
- CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
- doporučená literatura
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- CHROMÝ, Jan a Liubov RYASHKO. Marketing, média a jejich studium v zrcadle webových stránek. 1. vyd. Praha: Extrasystem Praha, 2014, 162 s. ISBN 978-80-87570-12-8. info
- CHROMÝ, Jan a Donna DVORAK. Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu. Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, roč. 7, č. 1, s. 21-24. ISSN 1214-9187. Čtvrtletní plně recenzovaný časopis pro podporu vzdělávání info
- CHROMÝ, Jan, Donna DVORAK, Milada ŠMEJCOVÁ a Petr SEMENIUK. Vybraná didaktická pravidla v marketingové komunikaci v cestovním ruchu. Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, roč. 7, č. 3, s. 90-93. ISSN 1214-9187. info
- Výukové metody
- Samostatné řešení problémových témat pod dohledem vyučujícího.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0 - Metody hodnocení
- Studenti pod vedením svého spolužáka a jeho zástupce samostatně zpracovávají přidělená dílčí problémová témata. Jednotliví vedoucí a jejich zástupci se po každém semináři mění. Samostatně zpracovávané tématické celky jsou vedoucím a zástupcem zadávány a následně hodnoceny na každém semináři. Podobně je hodnocena aktivita a orientace v problematice. Vyučující působí v dvojroli zákazníka (upřesnění zadání) a jednatele firmy (hodnocení průběhu cvičení)
Aktivita, iniciativní přístup nad rámec výuky, kvalitní zpracování všech jednotlivých témat s možností jejich okamžitého praktického využití reálnou firmou, a odpovědné vedení spolužáků může být hodnoceno jako splnění požadavků na odbornou praxi.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Samostatnost a aktivita při zpracování jednotlivých tématů 50/50
Diskuse o zpracovaných tématech 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2017/MA065