UCP:BM2021MMD Marketingový management destin - Informace o předmětu
BM2021MMD Marketingový management destinací
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2022
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Marketingový management destinací
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 2/3
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška
Forma výuky Přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Prezentace semestrální práce
.
Garant předmětu Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. přednášející 55 % přednášející 55 % přednášející 55 %
Ing. Jaromír Polášek (P) přednášející 45 % přednášející 45 % přednášející 45 %
Ing. Lenka Fidranská (P) cvičící 50 % cvičící 100 %
Ing. Lena Malačka cvičící 50 % cvičící 100 %
Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je seznámení se zásadami a principy i hlavními trendy v marketingovém řízení destinací cestovního ruchu. Kurz vychází z obecného teoretického zázemí v oblasti managementu, marketingu i veřejné správy a aplikuje na specifika marketingového řízení destinace v České republice i na zahraničních příkladech.
Hlavní témat předmětu:
• Marketingové řízení destinace – terminologie, vývoj a nové trendy.
• Systém řízení cestovního ruchu v destinaci. Financování sytému řízení destinace.
• Význam cestovního ruchu v destinaci.
• Politika cestovního ruchu.
• Proces marketingového řízení destinace.
• Strategické marketingové řízení destinace. Strategie značky destinace.
• Taktické marketingové řízení destinace.
• Partnerství a jeho význam pro řízení destinace.
• Marketingové řízení destinací ve vybraných zahraničních teritoriích.
• Využití informačních systémů v marketingovém řízení destinací.
• Monitorování a hodnocení marketingového řízení destinace
• Udržitelný rozvoj destinace v mezinárodním kontextu.
• Nové trendy v marketingovém řízení destinací.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
CANDELLA, G. and FIGINI, P. The Economics of Tourism Destinations, 1st ed. Heidelberg: Springer, 2012. ISBN 978-3-642-20873-7.
MORRISON, A. M. Marketing and Managing Tourism Destinations, 2nd ed. Routledge, 2019. ISBN 978-1138897298.
PALATKOVÁ, M. Marketingový management destinací. Praha, Grada Publishing, 2011, 208 s.. ISBN 978-80-247-3749-2.
Doporučená:
COOPER, Ch. Contemporary Tourism: An International Approach, 4th ed. Goodfellow Pub Ltd, 2018. ISBN 978-1911396772.
KRBOVÁ, J.: Moderní management ve veřejné správě: nové, inovativní a kreativní přístupy v managementu veřejné správy: výzvy a možnosti. Praha, Wolters Kluwer ČR, 2018, 144 s., ISBN 978-80-7552-744-8.
KOTLER, P. a LANE, K. K.: Marketing Management. Praha, Grada Publishing 2013, ISBN 978-80-247-4150-5.
TITTELBACHOVÁ, Š.: Turismus a veřejná správa. Praha, Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3842-0.
PROVAZNÍKOVÁ, R.: Financování měst, obcí a regionů. Praha, Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2789-9.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2022/BM2021MMD