BM2021MMD Marketingový management destinací

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Jana Kalousová (cvičící)
Garance
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Marketingový management destinací
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 2/3
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška
Forma výuky Přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Prezentace semestrální práce
.
Garant předmětu Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. přednášející 55 % přednášející 55 % přednášející 55 %
Ing. Jaromír Polášek (P) přednášející 45 % přednášející 45 % přednášející 45 %
Ing. Lenka Fidranská (P) cvičící 50 % cvičící 100 %
Ing. Lena Malačka cvičící 50 % cvičící 100 %

Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je seznámení se zásadami a principy i hlavními trendy v marketingovém řízení destinací cestovního ruchu. Kurz vychází z obecného teoretického zázemí v oblasti managementu, marketingu i veřejné správy a aplikuje na specifika marketingového řízení destinace v České republice i na zahraničních příkladech.

Hlavní témat předmětu:
• Marketingové řízení destinace – terminologie, vývoj a nové trendy.
• Systém řízení cestovního ruchu v destinaci. Financování sytému řízení destinace.
• Význam cestovního ruchu v destinaci.
• Politika cestovního ruchu.
• Proces marketingového řízení destinace.
• Strategické marketingové řízení destinace. Strategie značky destinace.
• Taktické marketingové řízení destinace.
• Partnerství a jeho význam pro řízení destinace.
• Marketingové řízení destinací ve vybraných zahraničních teritoriích.
• Využití informačních systémů v marketingovém řízení destinací.
• Monitorování a hodnocení marketingového řízení destinace
• Udržitelný rozvoj destinace v mezinárodním kontextu.
• Nové trendy v marketingovém řízení destinací.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
CANDELLA, G. and FIGINI, P. The Economics of Tourism Destinations, 1st ed. Heidelberg: Springer, 2012. ISBN 978-3-642-20873-7.
MORRISON, A. M. Marketing and Managing Tourism Destinations, 2nd ed. Routledge, 2019. ISBN 978-1138897298.
PALATKOVÁ, M. Marketingový management destinací. Praha, Grada Publishing, 2011, 208 s.. ISBN 978-80-247-3749-2.

Doporučená:
COOPER, Ch. Contemporary Tourism: An International Approach, 4th ed. Goodfellow Pub Ltd, 2018. ISBN 978-1911396772.
KRBOVÁ, J.: Moderní management ve veřejné správě: nové, inovativní a kreativní přístupy v managementu veřejné správy: výzvy a možnosti. Praha, Wolters Kluwer ČR, 2018, 144 s., ISBN 978-80-7552-744-8.
KOTLER, P. a LANE, K. K.: Marketing Management. Praha, Grada Publishing 2013, ISBN 978-80-247-4150-5.
TITTELBACHOVÁ, Š.: Turismus a veřejná správa. Praha, Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3842-0.
PROVAZNÍKOVÁ, R.: Financování měst, obcí a regionů. Praha, Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2789-9.

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2022, zima 2024.