HO177 Revenue a yield management v hotelnictví a gastronomii

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martin Kocourek (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí problematiky řízení cen a dostupných kapacit v návaznosti na moderní informační a komunikační technologie a jejich využití nejen v hotelovém marketingu, ale v celkovém provozu jak ubytovacích, tak stravovacích zařízení.
Výstupy z učení
Znalosti: Student získá znalosti o správném stanovení prodejní ceny ubytovacích kapacit, dále pak práce s dostupnou kapacitou a celkovým řízením výnosů ubytovacího a stravovacího zařízení. Schopnosti: Student je schopen nastavit a řídit distribuční a cenovou strategii ubytovacího zařízení. Dále umí pečlivě analyzovat tržní prostředí a jeho vliv na hospodaření ubytovacího a stravovacího zařízení. Dovednosti: Student umí stanovit cenu se zohledněním tržních faktorů. Dále umí nastavit distribuční mix ubytovacího i stravovacího zařízení pro maximalizaci výnosů při zachování maximální úrovně poskytovaných služeb a prodávaných produktů.
Osnova
  • 1. Úvod do Revenue managementu. 2. Strategický význam ceny v hotelu. 3. Hodnota produktu, vztah hodnoty, ceny a kvality produktu. 4. Diferencované oceňování. 5. Povinnosti revenue managera v hotelu, etické aspekty revenue managementu. 6. Předpověď poptávky. 7. Výpočet příkladů na předpověď poptávky, předpověď poptávky v hotelu. 8. Management nákladů a ceny v hotelu. 9. Overbooking a překnihování v hotelu. 10. Management distribučních kanálů v hotelu. 11. Vyhodnocení účinnosti revenue managementu v hotelu. 12. Revenue management v pohostinském zařízení. 13. Shrnutí učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • HAYES, D., MILLER, A. Revenue Management for the Hospitality Industry. 1. vyd. 2010. Hoboken: Wiley. ISBN 0470393084.
Výukové metody
přednášky, řešení příkladů, skupinové diskuse, prezentace odborníků z praxe
Metody hodnocení
Studenti absolvují písemný test z teoretických základů revenue managementu. V rámci tohoto testu také budou řešit základní rozhodovací úlohy, a to v návaznosti na provoz ubytovacího a stravovacího zařízení.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2021, léto 2024.