BM2031EMN Analytika a měření efektivity mrkt nástrojů

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Bergrová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BBcqrf6ZIXWLtmSAfdL-u6GvdpuVkqmBZtIIWMY_IHo/edit?usp=sharing
Název studijního předmětu Analytika a měření efektivity marketingových nástrojů
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13 kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence -
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednáška/
cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Písemná zkouška: ověření znalosti základních konceptů a termínů z oblasti analytiky a digitálního marketingu.
Ústní zkouška: ověření praktických znalostí nástrojů měření výkonu webů a marketingových kampaní na praktických ukázkách.

Garant předmětu Mgr. et Mgr. Štěpán Pudlák, Ph.D. (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší i cvičí v plném rozsahu.
Vyučující
Mgr. et. Mgr. Štěpán Pudlák, Ph.D. (P) (přednášející 100 %, cvičící 100 %)
Stručná anotace předmětu
Předmět má za cíl seznámit studenty s teorií a praxí digitálních marketingových kampaní a jejich měření. V průběhu kurzu bude sledován růst imaginární firmy z pohledu digitálního marketingu a analytiky. Studenti začnou sledování od základních systémů jako Google Analytics, Google Ads nebo Business Manager, a dostanou se až k pokročilým nástrojům typu programatické kampaně nebo Ecommerce měření. Studenti se naučí základní pojmy (UTM, cookies, dimenze a metriky, ETL). Kurz je zaměřen především prakticky, ovšem studenti se seznámí i s tématy z oblasti analytiky a marketingu, kterým se věnují různé odborné studie.

Hlavní témata předmětu:
• Úvod – K čemu je analytika? Co všechno zahrnuje?
• Zakládáme web – měření návštěvnosti; Google Analytics; databáze.
• Dostáváme na web lidi – prokliky (GA vs. Systémy); uživatelé – návštěvy – stránky.
• Využíváme sociální sítě – zdroje návštěvnosti; placené a neplacené zdroje; UTM parametry; kampaně vs. kontent.
• Chceme být vidět – měření impresí; demografie impresí; targeting; konverzní poměry.
• Chceme, aby nás znali – měření awareness; výzkumy znalosti značky v digitálu; top-of-mind.
• Chceme sledovat kampaně – reporting; vizualizace dat; aletry; Data Studio; Tableau; PowerBI.
• Chceme jen kvalitní návštěvníky – imprese/sessions vs. user; atribuční modelování; atribuce v GA; targeting; DMP.
• Chceme mít data na jednom místě – proč?; data warehouse; ETL; BigQuery; Keboola; Azure.
• Měříme e-shop – co všechno se měří; GA Ecommerce.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná literatura:
GALENTINO, R., GEMIGNANI, C. GEMIGNANI, Z. Efektivní analýza a využití dat. Praha: Computer Press, 2015. 240 s., ISBN 978-80-251-4571-5.
BRUNEC, J. Google Analytics. Praha: Grada Publishing, 2017. 144 s., ISBN 978-80-271-0338-6.
KOTLER, P. et al. Moderní marketing. 4. vydání. Praha: Grada.Publishing, 2007. 1048 s., ISBN 978-80-247-1545-2.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučujícíjsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné seinformovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu,kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačnímsystému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2024.