BM2031EMN Analytika a měření efektivity mrkt nástrojů

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2024
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Zuzana Bergrová (přednášející)
Ing. Michal Fedorko (přednášející)
prof. PhDr. Ľudovít Hajduk, Ph.D. (přednášející)
Jaroslav Bobák (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1BBcqrf6ZIXWLtmSAfdL-u6GvdpuVkqmBZtIIWMY_IHo/edit?usp=sharing
Název studijního předmětu Analytika a měření efektivity marketingových nástrojů
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př.+cv. hod. 13/13 kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence -
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednáška/
cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Písemná zkouška: ověření znalosti základních konceptů a termínů z oblasti analytiky a digitálního marketingu.
Ústní zkouška: ověření praktických znalostí nástrojů měření výkonu webů a marketingových kampaní na praktických ukázkách.

Garant předmětu Mgr. et Mgr. Štěpán Pudlák, Ph.D. (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší i cvičí v plném rozsahu.
Vyučující
Mgr. et. Mgr. Štěpán Pudlák, Ph.D. (P) (přednášející 100 %, cvičící 100 %)
Stručná anotace předmětu
Předmět má za cíl seznámit studenty s teorií a praxí digitálních marketingových kampaní a jejich měření. V průběhu kurzu bude sledován růst imaginární firmy z pohledu digitálního marketingu a analytiky. Studenti začnou sledování od základních systémů jako Google Analytics, Google Ads nebo Business Manager, a dostanou se až k pokročilým nástrojům typu programatické kampaně nebo Ecommerce měření. Studenti se naučí základní pojmy (UTM, cookies, dimenze a metriky, ETL). Kurz je zaměřen především prakticky, ovšem studenti se seznámí i s tématy z oblasti analytiky a marketingu, kterým se věnují různé odborné studie.

Hlavní témata předmětu:
• Úvod – K čemu je analytika? Co všechno zahrnuje?
• Zakládáme web – měření návštěvnosti; Google Analytics; databáze.
• Dostáváme na web lidi – prokliky (GA vs. Systémy); uživatelé – návštěvy – stránky.
• Využíváme sociální sítě – zdroje návštěvnosti; placené a neplacené zdroje; UTM parametry; kampaně vs. kontent.
• Chceme být vidět – měření impresí; demografie impresí; targeting; konverzní poměry.
• Chceme, aby nás znali – měření awareness; výzkumy znalosti značky v digitálu; top-of-mind.
• Chceme sledovat kampaně – reporting; vizualizace dat; aletry; Data Studio; Tableau; PowerBI.
• Chceme jen kvalitní návštěvníky – imprese/sessions vs. user; atribuční modelování; atribuce v GA; targeting; DMP.
• Chceme mít data na jednom místě – proč?; data warehouse; ETL; BigQuery; Keboola; Azure.
• Měříme e-shop – co všechno se měří; GA Ecommerce.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná literatura:
GALENTINO, R., GEMIGNANI, C. GEMIGNANI, Z. Efektivní analýza a využití dat. Praha: Computer Press, 2015. 240 s., ISBN 978-80-251-4571-5.
BRUNEC, J. Google Analytics. Praha: Grada Publishing, 2017. 144 s., ISBN 978-80-271-0338-6.
KOTLER, P. et al. Moderní marketing. 4. vydání. Praha: Grada.Publishing, 2007. 1048 s., ISBN 978-80-247-1545-2.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučujícíjsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné seinformovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu,kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačnímsystému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/BM2031EMN