UCP:MD2011MEM Mezinárodní marketing - Informace o předmětu
MD2011MEM Mezinárodní marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2023
- Rozsah
- 2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- prof. PhDr. Ľudovít Hajduk, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ondřej Kašťák (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Informace učitele
- Název studijního předmětu Mezinárodní marketing
Typ předmětu ZT doporučený ročník / semestr 1/1
Rozsah studijního předmětu 2+1/týden
př. +cv. hod. 26/13 př./cv. kreditů 5
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/ cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Posluchač prezentuje vybrané téma v Power Pointu a po zapracování připomínek odevzdá seminární práci.
.
Garant předmětu doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Jméno Praha Bratislava
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. přednášející 75 % přednášející 75 %
doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.. přednášející 25 %
cvičící 100 %
PhDr. Tatiana Tökölyová, PhD. přednášející 25 %
cvičící 100 %
Stručná anotace předmětu
Posluchači získají poznatky a dovednosti z oblasti moderního mezinárodního marketingu se zaměřením na velké, střední i malé firmy, osvojí si zásady strategického řízení v mezinárodním marketingu, talent marketingu, mezinárodního marketingového výzkumu a nových trendů v internetovém marketingu. Pozornost bude rovněž věnována ochraně osobních údajů v moderním pojetí a celebritám v mezinárodním marketingu i politice.
Hlavní témata předmětu:
• Elektronické zdroje informací, klasický mezinárodní marketing a nové trendy
• Legislativa (ochrana osobních údajů), mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a zahraniční investice (dohody o ochraně investic)
• Strategie v mezinárodním marketingu
• Marketingový výzkum na zahraničních trzích
• Segmentace mezinárodních trhů, targeting, positioning
• Specifika marketingové komunikace při pronikání na zahraniční trhy
• Cenová a komunikační politika
• Význam Internetu v mezinárodním marketingu
• Behaviorální kompetence manažera marketingu v mezinárodních firmách
• Mezinárodní marketing v kultuře a sportu
• Mezinárodní politický marketing, Čína jako okno do budoucnosti sociálních sítí a e-commerce
• Celebrity v mezinárodním marketingu
• Nové trendy v marketingu, umělá a business inteligence, svět v roce 2035
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
MACHKOVÁ, Hana: Mezinárodní marketing, strategické trendy a příklady z praxe, Grada ,2015, ISBN 978-80-247-5366-9
ŠTĚDROŇ, Bohumír a kol.: Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha : C. H. Beck, 2017. 000 s. ISBN 978-80-7400-441-4.
ŠTĚDROŇ, Bohumír a kol.: Mezinárodní marketing a informační technologie, Wolters Kluwer, Praha2011
Doporučená:
FORET, M. (2011). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251- 3432-0.
FORET, M. (2013). Marketingová komunikace. 3. aktualizované vydání. Praha: Albatros Me¬dia. ISBN 978-80-266-032-14.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 12 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 12 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2023/MD2011MEM