D 2014

Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu

KLÁNOVÁ, Eva

Základní údaje

Originální název

Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu

Název česky

Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu

Název anglicky

Possibilities of Modern Technologies in Services - Example in Retail

Autoři

KLÁNOVÁ, Eva

Vydání

1. vyd. Praha, Strategie a taktika marketingu pro e-business v hotelnictví a dalších oblastech ekonomiky Strategy and Marketing Tactics in e-Business of Hospitality and Other Spheres, od s. 32-41, 9 s. 2014

Nakladatel

Extrasystem Praha

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

ISBN

978-80-87570-17-3

Klíčová slova česky

-commerce, m-commerce, marketing, moderní technologie, obchod, spotřebitel

Klíčová slova anglicky

consumer, e-commerce, m-commerce, marketing, modern technology, retail

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 5. 2014 11:03, Ing. Eva Klánová

Anotace

V originále

Příspěvek se zaměřuje na současné možnosti moderních technologií z pohledu maloobchodu. Hlavní trendy, které hýbou oborem, lze shrnout do tří oblastí: vývoj chování spotřebitele, využití moderních technologií ve stacionárních obchodech a on-line versus kamenný obchod. K hlavním trendům, které se prosazují do nákupního procesu, patří kromě e-commerce stále více také m-commerce. Standardem se stávají QR kódy, které mohou sloužit nejen jako nástroj marketingu, ale také jako užitečný pomocník přímo v procesu nákupu a placení, self scanning či různé inteligentní „pomůcky“ usnadňující nákup.

Anglicky

The paper describes the current possibilities of modern technologies from the point of view of retail. The main trends in retail can be summed up into three areas: changes in consumer behavior, using of the modern technologies in stores and on-line versus traditional shopping. To the main trends in the purchasing process belong except e-commerce also m-commerce. The standard is becoming QR codes that serve not only as a marketing tool but also help in shopping and payments, self-scanning or various smart devices facilitating the purchase.