2014
Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
KLÁNOVÁ, EvaZákladní údaje
Originální název
Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
Název česky
Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
Název anglicky
Possibilities of Modern Technologies in Services - Example in Retail
Autoři
KLÁNOVÁ, Eva
Vydání
1. vyd. Praha, Strategie a taktika marketingu pro e-business v hotelnictví a dalších oblastech ekonomiky Strategy and Marketing Tactics in e-Business of Hospitality and Other Spheres, od s. 32-41, 9 s. 2014
Nakladatel
Extrasystem Praha
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50600 5.6 Political science
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87570-17-3
Klíčová slova česky
-commerce, m-commerce, marketing, moderní technologie, obchod, spotřebitel
Klíčová slova anglicky
consumer, e-commerce, m-commerce, marketing, modern technology, retail
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 8. 5. 2014 11:03, Ing. Eva Klánová
V originále
Příspěvek se zaměřuje na současné možnosti moderních technologií z pohledu maloobchodu. Hlavní trendy, které hýbou oborem, lze shrnout do tří oblastí: vývoj chování spotřebitele, využití moderních technologií ve stacionárních obchodech a on-line versus kamenný obchod. K hlavním trendům, které se prosazují do nákupního procesu, patří kromě e-commerce stále více také m-commerce. Standardem se stávají QR kódy, které mohou sloužit nejen jako nástroj marketingu, ale také jako užitečný pomocník přímo v procesu nákupu a placení, self scanning či různé inteligentní „pomůcky“ usnadňující nákup.
Anglicky
The paper describes the current possibilities of modern technologies from the point of view of retail. The main trends in retail can be summed up into three areas: changes in consumer behavior, using of the modern technologies in stores and on-line versus traditional shopping. To the main trends in the purchasing process belong except e-commerce also m-commerce. The standard is becoming QR codes that serve not only as a marketing tool but also help in shopping and payments, self-scanning or various smart devices facilitating the purchase.