Detailed Information on Publication Record
2014
Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
KLÁNOVÁ, EvaBasic information
Original name
Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
Name in Czech
Možnosti moderních technologií ve službách na příkladu maloobchodu
Name (in English)
Possibilities of Modern Technologies in Services - Example in Retail
Authors
KLÁNOVÁ, Eva
Edition
1. vyd. Praha, Strategie a taktika marketingu pro e-business v hotelnictví a dalších oblastech ekonomiky Strategy and Marketing Tactics in e-Business of Hospitality and Other Spheres, p. 32-41, 9 pp. 2014
Publisher
Extrasystem Praha
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87570-17-3
Keywords (in Czech)
-commerce, m-commerce, marketing, moderní technologie, obchod, spotřebitel
Keywords in English
consumer, e-commerce, m-commerce, marketing, modern technology, retail
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 8/5/2014 11:03, Ing. Eva Klánová
V originále
Příspěvek se zaměřuje na současné možnosti moderních technologií z pohledu maloobchodu. Hlavní trendy, které hýbou oborem, lze shrnout do tří oblastí: vývoj chování spotřebitele, využití moderních technologií ve stacionárních obchodech a on-line versus kamenný obchod. K hlavním trendům, které se prosazují do nákupního procesu, patří kromě e-commerce stále více také m-commerce. Standardem se stávají QR kódy, které mohou sloužit nejen jako nástroj marketingu, ale také jako užitečný pomocník přímo v procesu nákupu a placení, self scanning či různé inteligentní „pomůcky“ usnadňující nákup.
In English
The paper describes the current possibilities of modern technologies from the point of view of retail. The main trends in retail can be summed up into three areas: changes in consumer behavior, using of the modern technologies in stores and on-line versus traditional shopping. To the main trends in the purchasing process belong except e-commerce also m-commerce. The standard is becoming QR codes that serve not only as a marketing tool but also help in shopping and payments, self-scanning or various smart devices facilitating the purchase.