2015
Možnosti hodnocení a studia webových stránek
CHROMÝ, Jan a Liubov RYASHKOZákladní údaje
Originální název
Možnosti hodnocení a studia webových stránek
Název česky
Možnosti hodnocení a studia webových stránek
Název anglicky
The possibilities evaluations and studies of websites
Autoři
CHROMÝ, Jan a Liubov RYASHKO
Vydání
1. vyd. Praha, Marketingová a mediální komunikace dnes: IV, od s. 9-26, 18 s. Komunikace a média, svazek 5, 2015
Nakladatel
Verbum Praha
Další údaje
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN
978-80-87800-08-9
Klíčová slova česky
webové stránky, Lasswellův model, hodnocení, studium
Klíčová slova anglicky
websites, Lasswells model, evaluation, studies
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 8. 2015 07:22, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.
Česky
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.
Anglicky
Creation and usage of website is not only a technical matter. Their quality in terms of communication process and quality of transmitted information are also very important tasks. This chapter shows how to use knowledge in the sphere of communication for preparing and evaluating websites. For this goal Lasswell’s model provides a very convenient approaching. By using this model it is possible to deal with sender of information, i.e. company owning such website, its specialization and objectives. It is also possible to characterize receivers of communication message sent by websites and their needs. Preparation and evaluation of transmitted information message is also considered. Finally, the emphasis is put on effect of web pages and two-way communication through them.