Detailed Information on Publication Record
2015
Možnosti hodnocení a studia webových stránek
CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKOBasic information
Original name
Možnosti hodnocení a studia webových stránek
Name in Czech
Možnosti hodnocení a studia webových stránek
Name (in English)
The possibilities evaluations and studies of websites
Authors
CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKO
Edition
1. vyd. Praha, Marketingová a mediální komunikace dnes: IV, p. 9-26, 18 pp. Komunikace a média, svazek 5, 2015
Publisher
Verbum Praha
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-87800-08-9
Keywords (in Czech)
webové stránky, Lasswellův model, hodnocení, studium
Keywords in English
websites, Lasswells model, evaluation, studies
Tags
Reviewed
Změněno: 25/8/2015 07:22, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.
In Czech
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.
In English
Creation and usage of website is not only a technical matter. Their quality in terms of communication process and quality of transmitted information are also very important tasks. This chapter shows how to use knowledge in the sphere of communication for preparing and evaluating websites. For this goal Lasswell’s model provides a very convenient approaching. By using this model it is possible to deal with sender of information, i.e. company owning such website, its specialization and objectives. It is also possible to characterize receivers of communication message sent by websites and their needs. Preparation and evaluation of transmitted information message is also considered. Finally, the emphasis is put on effect of web pages and two-way communication through them.