CHROMÝ, Jan a Liubov RYASHKO. Možnosti hodnocení a studia webových stránek. In Libor Pavera a kol. Marketingová a mediální komunikace dnes: IV. 1. vyd. Praha: Verbum Praha, 2015, s. 9-26. Komunikace a média, svazek 5. ISBN 978-80-87800-08-9.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Možnosti hodnocení a studia webových stránek
Název česky Možnosti hodnocení a studia webových stránek
Název anglicky The possibilities evaluations and studies of websites
Autoři CHROMÝ, Jan a Liubov RYASHKO.
Vydání 1. vyd. Praha, Marketingová a mediální komunikace dnes: IV, od s. 9-26, 18 s. Komunikace a média, svazek 5, 2015.
Nakladatel Verbum Praha
Další údaje
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-80-87800-08-9
Klíčová slova česky webové stránky, Lasswellův model, hodnocení, studium
Klíčová slova anglicky websites, Lasswells model, evaluation, studies
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Změněno: 25. 8. 2015 07:22.
Anotace
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.
Anotace česky
Tvorba a využívání webových stránek není pouze technickou záležitostí. Záleží zejména na jejich kvalitě z hlediska komunikace a kvality předávaných informací. Tato kapitola ukazuje, jak je možné využít znalosti komunikace pro přípravu a hodnocení webových stránek. V tomto směru poskytuje Lasswellův model velmi výhodnou strukturu znalostí. Je možné se zabývat odesílateli informací, tedy např. firmou vlastnící webové stránky, jejím zaměřením a cíli. Stejně tak je možné se zabývat charakteristikou příjemců sdělení webových stránek, např. cílovým segmentem trhu a jeho potřebami. Není vynechána ani příprava a hodnocení obousměrně předávaných informací. A v neposlední řadě je kladen důraz na účinek webových stránek a obousměrné komunikace jejich prostřednictvím.
Anotace anglicky
Creation and usage of website is not only a technical matter. Their quality in terms of communication process and quality of transmitted information are also very important tasks. This chapter shows how to use knowledge in the sphere of communication for preparing and evaluating websites. For this goal Lasswell’s model provides a very convenient approaching. By using this model it is possible to deal with sender of information, i.e. company owning such website, its specialization and objectives. It is also possible to characterize receivers of communication message sent by websites and their needs. Preparation and evaluation of transmitted information message is also considered. Finally, the emphasis is put on effect of web pages and two-way communication through them.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 15:02