MA048 Případové studie v marketingu služeb

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2023
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Barbora Koklarová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Barbora Koklarová, Ph.D. (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu Případové studie z marketingu služeb je představení příkladů dobré praxe z marketingu služeb, a to s ohledem na různé přístupy k řešení klientských zadání.

Dále studenti pochopí limity těchto řešení, případně možnosti využití případových studií v rámci marketingu různých služeb. V rámci jednotlivých případových studií jsou prezentovány a diskutovány jednotlivé přístupy k řešení celé problematiky.
Learning outcomes (in Czech)
Absolvováním předmětu student získá znalosti o různých postupech a přístupech k řešení business problémů, případně požadavků ze strany klientů, a to v různých oblastech služeb a jejich marketingu. Díky navazující diskuzi dále získá potřebný přehled o alternativních řešeních daných problémů, případně o důvodech realizace konkrétních případů.

Dále také získá schopnosti spojené s analytickým přístupem k hodnocení výstupu marketingových aktivit. Mimo jiné má také schopnosti, které vedou ke zobecnění těchto přístupů a pochopení principů realizace dílčích aktivit.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do předmětu - vymezení problematiky případových studií a jejich postavení v B2B marketingu.
  • 2. Marketing v hotelnictví - případové studie zaměřená na online prodej ubytovacích služeb.
  • 3. Marketing v gastronomii - případová studie zaměřená na online prezentaci restauračních zařízení.
  • 4. Tvorba inovativních produktů
  • 5. PPC a další prvky online komunikace
  • 6. Tvorba "brick-and-mortar" produktu a inluencer marketing
  • 7. Tvorba zájezdu a jeho marketing
  • 8. Marketing sportovního klubu
  • 9. Carsharing a jeho marketing
  • 10. Práce v uznávané agentuře
  • 11. Tvorba webových stránek na míru
Literature
  • HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA and Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 pp. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing - Strategie a trendy. 2nd ed. Praha: Grada Publishing, 2013, 368 pp. ISBN 978-80-247-4670-8. info
  • KOTLER, P, J T BOWEN and J C MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. 5 vyd. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2010, 683 pp. ISBN 978-0-13-504559-6. info
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. 1st ed. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3. info
  • KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Marketing. Grada, 2004. ISBN 80-247-0513-3. info
Teaching methods (in Czech)
Studenti prezenční formy se účastní přímých setkání se zástupci praxe, které přímé reflektují obsahové zaměření jednotlivých bodů sylabu předmětu.

Minimální účast studentů PS je 80 % všech setkání. Z těchto setkání studenti průběžně zpracovávají podklady pro ústní rozpravu, a to ve formě přípravy na setkání spojené s navrhovanými otázkami z diskuze, dále také reportem z tohoto setkání, a to v souhrnném maximálním rozsahu 2 stran A4 na setkání.

Studenti kombinované formy studia se účastní soustředění, jejichž součástí je diskuze nad vybranými případovými studiemi. Studenti KS pro závěrečnou diskuzi připravují kritický rozbor tří případových studií a tvorba vlastní případové studie, která reflektuje vlastní pracovní zkušenosti.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2022.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2023/MA048