MK128 Publicistic genres in marketing practice

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2023
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
Ing. Jan Mastný (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Jan Mastný
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Předmět Publicistické žánry v marketingové praxi je ukončen ústní zkouškou. Předpokladem pro její úspěšné složení je: • aktivní účast na výuce • prostudování základní literatury a studijních opor • odevzdáním redakčních materiálů • splnění korespondenčních úkolů (závěrečného testu či případové studie).
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Studenti si na základě přednášek a cvičení mají osvojit znalosti novinářské práce v tištěných denících a časopisech, orientovat se v profesních problémech, včetně problémů etických a v základních žurnalistických tématech a rubrikách. Studenti v seminářích analyzují výsledky své činnosti a probírají také aktuální témata žurnalistické práce. Studenti ve skupinách podle rubrik, analyzují své příspěvky a v rámci diskusí a na základě předepsané četby probírají i aktuální témata žurnalistické práce.
Learning outcomes (in Czech)
● rozvoj logického, analytického a kritického myšlení (úvod do studia komunikace, úvod do filosofie, základy sociologie)
● rozvoj komunikačních dovedností, obecných i oborově specializovaných (komunikační dovednosti pro žurnalisty, sociální komunikace, pragmatika, rétorika, moderování apod.)
● rozvoj jazykových kompetencí (v rodném i světovém jazyce) a stylistických dovedností
(současný český jazyk, stylistika, pravopisné praktikum, cizí jazyk apod.)
● rozvoj dovedností při vyhledávání a zpracovávání informací (zdroje žurnalistických informací, aktuální otázky žurnalistiky, základy žurnalistických profesí apod.)
● rozvoj samostatnosti i koordinace a kooperace při práci v týmu (všechna praktika a na ně navazující workshopy, základy managementu, komunikační dovednosti pro žurnalisty apod.)
● tvůrčí psaní, publicistické žánry
● grafické a obsahové analýzy časopisů o hotelnictví, gastronomii a cestovním ruchu
● posílení odpovědnosti a vědomí o specifikách a problematičnosti právního a etického rámce žurnalistiky (etika v žurnalistice, základy práva, média a právo)
Syllabus (in Czech)
  • Média a veřejné mínění
  • Mediální publikum a výzkum veřejného mínění
  • Komunikace s novináři
  • Vztahy mezi public relations a žurnalistikou
  • Hodnoty a stereotypy (vyhledávání informací, zpracovávání, typy informací)
  • Síla příběhu – média a marketing
  • Zpravodajské žánry v časopisech, rekapitulace žánrů a jejich specifické uplatnění ( glosa, poznámka, komentář, editorial a jejich uplatnění v tisku a ostatních mediích, problémy názorové publicistiky)
  • Publicistické žánry
  • Praktikum psané tvorby – workshop, cvičení, diskuse
  • Redakční práce
  • Redigování
  • Spolupráce s agenturami
  • Příprava tiskové konference
  • Výběr médií pro spolupráci
  • Jak vzbudit zájem médií o vaše témata. Jaké náležitosti by mělo mít vaše sdělení tisku.
  • Jak postupovat, abyste se prosadili do médií.
  • Jak vystupovat pozitivně v médiích. Jak působit důvěryhodně, jistě a informovaně.
  • Monitorování sdělovacích prostředků a sledování aktuálního vývoje publicity týkající se klienta
  • Vyhledávání témat, o něž mohou projevit zájem sdělovací prostředky Jak komunikovat s novináři v krizové situaci
  • Tvorba studentského časopisu, týmová práce
Literature
    required literature
  • MIČIENKA, M and J JIRÁK. Rozumět médiím. 2006. info
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • CHROMÝ, Jan. Média a vzdělávání - Media & Education 2018. 2018. URL info
    recommended literature
  • CHROMÝ, Jan. Média a vzdělávání 2014 (Media and Education 2014). 2014. URL info
  • SCHELLMANN, Bernhard. Média: Základní pojmy, návrhy, výroba. Praha: Europa-Sobotáles, 2004, 482 pp. ISBN 80-86706-06-0. info
  • JIRÁK, Jan and Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2007th ed. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4. info
    not specified
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
Teaching methods (in Czech)
Cyklus přednášek na téma publicistické žánry v marketingové praxi
Praktická cvičení se simulací odpovědnosti za jednotlivé publikační výstupy
Vlastní realizace publikačních výstupů
Prezentace před kolektivem jednotlivých fází publikační tvorby
Týmové hodnocení úrovněpublikačních výstupů
Assessment methods (in Czech)
Hodnocení finálního publikačního výstupu ve formě realizované seminární práce
Průběžné hodnocení aktivity na seminářích
Ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-4.
The course is also listed under the following terms winter 2016, summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022.
  • Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2023/MK128