MA001 Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2011
Extent and Intensity
2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět MA001 Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích CR. Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání. V navazujícím magisterském stupni studia jsou vědomosti získané v předmětu MA001 Marketing dále rozvíjeny v předmětu MA106 Marketingové strategie a v předmětu MA109 Marketingové řízení obcí a regionů.
Znalosti: Student v předmětu MA001 Marketing získá základní přehled o: podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho komponentech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“ i „C“.
Dovednosti: Po absolvování předmětu MA001 Marketing student umí: vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. Schopnosti: Student je po absolvování předmětu MA001 Marketing schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a analýzy jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj.. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu.
Cvičení předmětu MA001 mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do studia předmětu, volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
    2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí.
    3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích.
    4. Marketingové řízení.
    5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu.
    6. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice.
    7. Nákupní proces spotřebitele a organizací.
    8. Marketingový mix z různých pohledů
    9. Produkt
    10. Místo-distribuce.
    11. Cena.
    12. Marketingová komunikace.
    13. Lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy.
Literature
    required literature
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publ., 2009. ISBN 978-80-247-3247-3
    recommended literature
  • KOTLER, P., WONG., V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing.
  • ZAMAZALOVÁ A KOL. Marketing.2.přepracované a doplněné vzdání. Praha: C.H.Beck 2010.
  • KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout trhy. Praha: Management Press, 2000
Teaching methods (in Czech)
Přednášky s praktickými aplikacemi. Samostudium literatury. Cvičení – případové studie, prohloubení základních znalostí získaných z přednášek a samostudia. Samostatná práce studentů- řešení konkrétního úkolu zadaného a hodnoceného vyučujícími.
Assessment methods (in Czech)
Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin);
Přednášky - 26/12
Cvičení - 13/0
Samostatná příprava - 91/118
Celkem - 130/130

Požadavky na zakončení:
Prezenční studium/Kombinované studium (váha v%);
Cvičení - 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů)
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - kladné hodnocení vypracované seminární práce (komb.)

Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, Summer 2013, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020, winter 2020, summer 2021, winter 2021, summer 2022, winter 2022, summer 2023, winter 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2011/MA001