UCP:MA001 Marketing - Course Information
MA001 Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2011
- Extent and Intensity
- 2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Management of Transportation Services (programme UCP, BCE)
- Management of Transportation Services (Study in Czech) (programme UCP, BCE)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět MA001 Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích CR. Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání. V navazujícím magisterském stupni studia jsou vědomosti získané v předmětu MA001 Marketing dále rozvíjeny v předmětu MA106 Marketingové strategie a v předmětu MA109 Marketingové řízení obcí a regionů.
Znalosti: Student v předmětu MA001 Marketing získá základní přehled o: podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho komponentech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“ i „C“.
Dovednosti: Po absolvování předmětu MA001 Marketing student umí: vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. Schopnosti: Student je po absolvování předmětu MA001 Marketing schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a analýzy jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj.. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu.
Cvičení předmětu MA001 mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi. - Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do studia předmětu, volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí.
3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích.
4. Marketingové řízení.
5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu.
6. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice.
7. Nákupní proces spotřebitele a organizací.
8. Marketingový mix z různých pohledů
9. Produkt
10. Místo-distribuce.
11. Cena.
12. Marketingová komunikace.
13. Lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy.
- 1. Úvod do studia předmětu, volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
- Literature
- required literature
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publ., 2009. ISBN 978-80-247-3247-3
- recommended literature
- KOTLER, P., WONG., V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing.
- ZAMAZALOVÁ A KOL. Marketing.2.přepracované a doplněné vzdání. Praha: C.H.Beck 2010.
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout trhy. Praha: Management Press, 2000
- Teaching methods (in Czech)
- Přednášky s praktickými aplikacemi. Samostudium literatury. Cvičení – případové studie, prohloubení základních znalostí získaných z přednášek a samostudia. Samostatná práce studentů- řešení konkrétního úkolu zadaného a hodnoceného vyučujícími.
- Assessment methods (in Czech)
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin);
Přednášky - 26/12
Cvičení - 13/0
Samostatná příprava - 91/118
Celkem - 130/130
Požadavky na zakončení:
Prezenční studium/Kombinované studium (váha v%);
Cvičení - 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů)
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - kladné hodnocení vypracované seminární práce (komb.) - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2011/MA001