MA001 Marketing

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2020
Extent and Intensity
2/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Předmět Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích cestovního ruchu. Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní přehled o podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho součástech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“, „C“, „4E“. Schopnosti: Student je schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. Cvičení předmětu mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Úvod do studia předmětu – základní pojmy a definice. 2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí. 3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích. 4. Marketingové řízení – podstata, specifika. 5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. 6. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum – metody a techniky výzkumu. 7. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů – segmentace, výběr trhů, stanovení pozice. 8. Nákupní proces spotřebitele a organizací. 9. Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu. 10. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – produkt, místo, cena. 11. Nástroje marketingového mixu z pohledu nabídky – marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy. 12. Nástroje marketingového mixu z pohledu poptávky – hodnota vnímaná zákazníkem, náklady, dostupnost, komunikace. 13. Role marketéra ve firmě.
Literature
    required literature
  • JAKUBÍKOVÁ Dagmar. Marketing v cestovním ruchu. Jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 2012, 329 s. ISBN 978-80-247-4209-0
    recommended literature
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. rozšířené vydání. Praha: GradaPubl. 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8
  • KARLÍČEK Miroslav. Základy marketingu. Praha: GradaPubl., 2013. 256 s. ISBN 978-80-247- 4208-3
  • VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb – efektivně a moderně. Praha: GradaPubl. 2014. 272 s. ISBN 978-80-247-5037-8
  • KOTLER, Philip, Veronika WONG, John SAUNDERS, GaryARMSTRONG. Moderní marketing. 4. evropské vydání. Praha: GradaPubl. 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2
  • MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. 4. Vydání. Praha: GradaPubl. 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9
  • VYSEKALOVÁ, Jitka a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Grada Publ. 2014. 296 s. ISBN 978-80-247- 4843-6.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing. Distanční studijní opora. Praha: VŠH 2011. ISBN 978-80-87411-19-3. Dostupné v IS VŠH.
Teaching methods (in Czech)
Seminární práce dle zadání vyučujícího, průběžný test na semináři, závěrečný písemný test Semináře - podmínkou zápočtu jsou 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita;
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů);
Celkem - 100/100
Assessment methods (in Czech)
Studenti KOMBINOVANÉ formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku. Příklady témat seminárních prací: Marketingové řízení – podstata, specifika Specifické vlastnosti služeb Segmentace trhu Nástroje marketingového mixu Nákupní proces
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
Note related to how often the course is taught: KS: 4/4/4 celk 12h.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, Summer 2013, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, winter 2018, summer 2019, winter 2019, summer 2020, summer 2021, winter 2021, summer 2022, winter 2022, summer 2023, winter 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/MA001