UCP:HO173 Current trends in Hospitality - Course Information
HO173 Current trends in Hospitality
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.summer 2020
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (seminar tutor)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevantní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na obor hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech. Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a informace kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci. Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé informace analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do trendu v hotelnictví, cestovním ruchu a gastronomii. 2. Jak porozumět aktuálním trendům? 3. Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví. 4. Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb. 5. Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví. 6. Sdílená ekonomika v hotelnictví. 7. Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodej jejich kapacit. 8. Trendy v hotelovém marketingu. 9. Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu. 10. Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví. 11. Nové způsoby segmentace zákazníků a jejich základní rysy. 12. Predikce budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí. 13. Shrnutí učiva.
- Literature
- required literature
- HÁN, Jan, Štěpán CHALUPA, Zdena LUSTIGOVÁ, Jaromír PAŽOUT, Petr ŠALDA and Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, svazek třetí: Online marketing. první. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 312 pp. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 3. ISBN 978-80-7552-888-9. info
- recommended literature
- German Convention Bureau. 2017. Meetings and Conventions 2030: A study of megatrends shaping our industry
- Assessment methods (in Czech)
- Závěrečný test znalostí
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught every week.
- Enrolment Statistics (summer 2020, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2020/HO173