MK141 Marketingové analýzy

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
2/2/0. 4-4-0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Základní znalosti marketingu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět „Marketingové analýzy“ navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, a také na znalosti z oblasti marketingového výzkumu. Výsledky marketingových analýz jsou základem pro přípravu všech strategických i taktických rozhodnutí podniků/firem/ institucí.
Osnova
  • Témata přednášek: 1. Proces marketingového řízení a důležitost marketingových analýz 2. Analýza prostředí firmy – faktory prostředí, strategické faktory, manažerské faktory, organizační faktory, faktory marketingu 3. Analýzy externího a interního prostředí podniku; PESTEL analýza, matice EFE, IFE, IE, SPACE SWOT analýza 4. Porfolio matice BCG, GE, matice životního cyklu odvětví 5. Porterova analýza pěti konkurenční sil 6. Význam konkurenčních analýz – identifikace konkurentů, jejich cílů a SW konkurentů, identifikace konkurenční výhody 7. Zkušenostní křivka 8. Analýza struktury sortimentu dle Druckera 9. Analýza GAP 10. Analýza průběhu cyklu tržní životnosti 11. Analýza strategických skupin; využití souřadnicových sítí 12. Analýza marketingového mixu a jeho jednotlivých prvků
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9.
  • KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
Metody hodnocení
Ukončení předmětu: prezentování a odevzdání závěrečné seminární práce (projekt s výsledky marketingových analýz). Zkouška bude spočívat v hodnocení zpracování úkolů na jednotlivá cvičení a v hodnocení vypracované a odevzdané seminární práce. Při zpracování seminární práce se doporučuje použít skripta Attl, Studnička: Zásady zpracování závěrečných kvalifikačních prací, a důsledně dodržovat příslušnou citační normu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2020, léto 2021, léto 2022, zima 2023.