UCP:MK141 Marketingové analýzy - Informace o předmětu
MK141 Marketingové analýzy
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 4-4-0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (přednášející)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Karolina Macháčková, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Základní znalosti marketingu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět „Marketingové analýzy“ navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal na bakalářském stupni studia, jakož i na znalosti z oblasti managementu, ekonomie a podnikové ekonomiky, a také na znalosti z oblasti marketingového výzkumu. Výsledky marketingových analýz jsou základem pro přípravu všech strategických i taktických rozhodnutí podniků/firem/ institucí.
- Osnova
- Témata přednášek: 1. Proces marketingového řízení a důležitost marketingových analýz 2. Analýza prostředí firmy – faktory prostředí, strategické faktory, manažerské faktory, organizační faktory, faktory marketingu 3. Analýzy externího a interního prostředí podniku; PESTEL analýza, matice EFE, IFE, IE, SPACE SWOT analýza 4. Porfolio matice BCG, GE, matice životního cyklu odvětví 5. Porterova analýza pěti konkurenční sil 6. Význam konkurenčních analýz – identifikace konkurentů, jejich cílů a SW konkurentů, identifikace konkurenční výhody 7. Zkušenostní křivka 8. Analýza struktury sortimentu dle Druckera 9. Analýza GAP 10. Analýza průběhu cyklu tržní životnosti 11. Analýza strategických skupin; využití souřadnicových sítí 12. Analýza marketingového mixu a jeho jednotlivých prvků
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. upravené a rozšířené vydání. Praha: Grada Publ. 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-9.
- KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
- Metody hodnocení
- Ukončení předmětu. Prezenční forma: zpracovává písemně na jednotlivá cvičení úkoly, které odevzdává v době online výuky na google classroom MK141 cvičení, kde je zveřejněno i jejich zadání. O úkolech jsou studenti rovněž informováni vždy na přednášce. Ke získání zápočtu je nutné dále vypracovat seminární práci v rozsahu 6-10 NS na jedno z témat, která byla studentům sdělena vyučujícím. Seminární práci studenti vkládají do odevzdávárny do 30.3.2021. Kombinovaná forma: zpracování seminární práce v rozsahu 6-10 NS na vybrané téma, z přehledu témat, která jsou uvedena ve studijní opoře předmětu. Seminární práce bude vložena do odevzdávárny do 30.3.2021, případně do 10 dnů, před zkouškou. Zkouška bude spočívat v hodnocení zpracování úkolů na jednotlivá cvičení a v hodnocení vypracované a odevzdané seminární práce. Při zpracování seminární práce se doporučuje použít skripta Attl, Studnička: Zásady zpracování závěrečných kvalifikačních prací, a důsledně dodržovat příslušnou citační normu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2022/MK141