UCP:CR074 Gastroturismus - Informace o předmětu
CR074 Gastroturismus
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Václav Fišer (cvičící)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/28, pouze zareg.: 0/28 - Mateřské obory/plány
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Management volného času (program UCP, BC)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je seznámit studenty s významem gastronomie pro rozvoj cestovního ruchu v destinacích včetně základního členění gastroturismu. Důraz je kladen na pojetí gastronomie jako antropogenní nehmotné atraktivity v rámci primární nabídky destinace cestovního ruchu. Znalosti: Student získá základní přehled o postavení gastronomie v cestovním ruchu, včetně návaznosti a důležitosti gastroturismu na nabídku cestovního ruchu jak na národní tak na regionální úrovni. Dovednosti: Student je schopen aplikovat získané teoretické poznatky z problematiky gastroturismu na středním stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovede zdůvodnit a podepřít argumenty využívané produkty regionální gastronomie. Schopnosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět významu gastronomie v cestovním ruchu v tržních podmínkách, zvolit správnou nabídku regionálních gastronomických produktů, umí nastavit vztahy spolupráce v destinaci s vhodnými partnery v rámci specializovaných produktů a projektů (hoteliéři, restauratéři).
- Osnova
- 1. Cestovní ruch - definice, členění, typologie, druhy a formy 2. Gastronomie - definice, členění, typologie, územní členění 3. Destinace cestovního ruchu - definice, členění, typologie, nabídka 4. Kulinářské regiony a produkty - marketing, atraktivita, kvalita, regionální produkty, síťování 5. Účastníci cestovního ruchu se zaměřením na gastronomii - motivace, kultura, lingvistika, etnografie 6. Legislativa EU a ČR - ochrana spotřebitele a hygiena potravin, regionální produkty a jejich značení 6. Projekty podporující regionální gastronomii - Czech Specials, značky Klasa, Regionální potravina apod. 7. Regionální gastronomie - Čechy 8. Regionální gastronomie - Morava a Slezsko 9. Regionální gastronomie - Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko 10. Regionální gastronomie - Evropa 11. Regionální gastronomie - Asie, Afrika, Amerika, Austrálie 12. Pokrmy a nápoje nesoucí jména významných představitelů 13. Shrnutí učiva
- Výukové metody
- Témata seminárních prací Projekt Czech Specials Projekt Grand Restaurant Festival Projekt Regionální potravina Regionální gastronomie ve vybraném území Pokrmy a nápoje nesoucí jména po slavných osobnostech
- Metody hodnocení
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin) Přednášky: 0/0 Semináře: 26/9 Samostatná příprava: 24/41 Celkem: 50/50 Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium Účast na semináři: 30/0 Seminární práce: 70/100 Celkem: 100/100
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2021/CR074