CR074 Gastroturismus

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2021
Rozsah
0/2/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Václav Fišer (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 1/28, pouze zareg.: 0/28
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Cílem předmětu je seznámit studenty s významem gastronomie pro rozvoj cestovního ruchu v destinacích včetně základního členění gastroturismu. Důraz je kladen na pojetí gastronomie jako antropogenní nehmotné atraktivity v rámci primární nabídky destinace cestovního ruchu. Znalosti: Student získá základní přehled o postavení gastronomie v cestovním ruchu, včetně návaznosti a důležitosti gastroturismu na nabídku cestovního ruchu jak na národní tak na regionální úrovni. Dovednosti: Student je schopen aplikovat získané teoretické poznatky z problematiky gastroturismu na středním stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovede zdůvodnit a podepřít argumenty využívané produkty regionální gastronomie. Schopnosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět významu gastronomie v cestovním ruchu v tržních podmínkách, zvolit správnou nabídku regionálních gastronomických produktů, umí nastavit vztahy spolupráce v destinaci s vhodnými partnery v rámci specializovaných produktů a projektů (hoteliéři, restauratéři).
Osnova
  • 1. Cestovní ruch - definice, členění, typologie, druhy a formy 2. Gastronomie - definice, členění, typologie, územní členění 3. Destinace cestovního ruchu - definice, členění, typologie, nabídka 4. Kulinářské regiony a produkty - marketing, atraktivita, kvalita, regionální produkty, síťování 5. Účastníci cestovního ruchu se zaměřením na gastronomii - motivace, kultura, lingvistika, etnografie 6. Legislativa EU a ČR - ochrana spotřebitele a hygiena potravin, regionální produkty a jejich značení 6. Projekty podporující regionální gastronomii - Czech Specials, značky Klasa, Regionální potravina apod. 7. Regionální gastronomie - Čechy 8. Regionální gastronomie - Morava a Slezsko 9. Regionální gastronomie - Německo, Rakousko, Polsko, Slovensko 10. Regionální gastronomie - Evropa 11. Regionální gastronomie - Asie, Afrika, Amerika, Austrálie 12. Pokrmy a nápoje nesoucí jména významných představitelů 13. Shrnutí učiva
Výukové metody
Témata seminárních prací Projekt Czech Specials Projekt Grand Restaurant Festival Projekt Regionální potravina Regionální gastronomie ve vybraném území Pokrmy a nápoje nesoucí jména po slavných osobnostech
Metody hodnocení
Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin) Přednášky: 0/0 Semináře: 26/9 Samostatná příprava: 24/41 Celkem: 50/50 Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium Účast na semináři: 30/0 Seminární práce: 70/100 Celkem: 100/100
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2015, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.