HO117 Hotelové informační systémy

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2021
Rozsah
2/2/0. 5-5-0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící)
Garance
Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cíl předmětu: Předmět Hotelové informační systémy se zaměřuje na komplexní pochopení hotelových informačních systémů, jejich jednotlivých částí a principů, na kterých jsou postaveny. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a metodami používanými v jednotlivých hotelových systémech.
Znalosti: Absolvováním předmětu získá student následující teoretické dovednosti a znalosti: znalost terminologie - PMS, rezervační systémy, revenue management, reputation management, channel management, znalost vybraných nástrojů online marketingu a v neposlední řadě znalost základních metod Business Intelligence.
Schopnosti: Student bude schopen aktivně používat odbornou terminologii spojenou s jednotlivými hotelovými systémy, práci s vybranými systémy channel managementu, revenue managementu, reputation managementu, BI a PM, plynulou práci s reporty a analytickými výstupy jednotlivých systémů, rozhodovat o změnách cen a počtu prodávaných produktů na základě chování trhu, základní orientaci v oblasti SEO, základní orientaci v oblasti SEM. Mimo základní obsluhy hotelových systémů bude student schopen vytvořit a opti malizovat online prezentaci ubytovacího, případně restauračního zařízení.
Dovednosti: V průběhu praktické výuky získá student praktické dovednosti s pojené se základní obsluhou vybraných hotelových systémů: PMS systémy (Protel a HORES), Systémy Channel Managementu, Systémy Reputation Managementu, Systémy Revenue Managementu.
Osnova
  • 1. Hotelový informační systém a problematiky jeho tvorby.
  • 2. E-Business a E-Commerce v hotelnicví.
  • 3. Vývoj distribučních kanálů v hotelnictví – od telefonu po OTA.
  • 4. Channel (distirbution) Management.
  • 5. Revenue Management.
  • 6. Reputation Management.
  • 7. Customer Relationship Management.
  • 8. Business Intelligence.
  • 9. Online marketing se zaměřením na SEO a SEM.
  • 10. Jak využít internet v marketingu.
  • 11. Aplikace moderních informačních technologií.
  • 12. PMS systémy (Protel a HORES).
  • 13. Shrnutí studia.
Literatura
    povinná literatura
  • LAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti . Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
  • TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informa č ních technologií . Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247- 6298-2.
    doporučená literatura
  • ZELENKA, J. Informa č ní a komunika č ní technologie v cestovním ruchu . Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80- 7041-473-1.
  • CHALUPA, Š. Studijní opora p ř edm ě tu Hotelové informa č ní systémy . Dostupné v IS VŠH.
Výukové metody
Přednášky a semináře.
Metody hodnocení
Studenti získávají zápočet za aktivní, minimálně 75% účast na seminářích, vypracování krátké prezentace zaměřené na vybrané produkty v oblasti hotelnictví a gastronomie a splnění dílčích úkolů při práci s PMS, POS a dalšími systémy.
Předmět je zakončen písemným testem s minimálně 70% úspěšností odpovědí a následnou rozpravou.
Studenti KS vypracují seminární práci na vybrané téma. Zkoušení probíhá obdobným způsobem jako u PS a větším důrazem na obhajobu vypracované seminární práce.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2020, léto 2022, léto 2023, léto 2024.