UCP:HO117 Hotelové informační systémy - Informace o předmětu
HO117 Hotelové informační systémy
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2017
- Rozsah
- 2/2/0. 4/4/4. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Katedra hotelnictví – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. - Předpoklady
- Předpokladem pro absolvování předmětu HO117 Hotelové informační systémy je znalost problematiky hotelových rezervačních a restauračních systémů z předmětu HO044 Hotelové rezervační a restaurační systémy, na kterou obsah předmětu HO117 Hotelové informační systémy volně navazuje a jednotlivá témata postupně rozvíjí.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět HO117 Hotelové informační systémy se zaměřuje na komplexní pochopení hotelových informačních systémů, jejich jednotlivých částí a principů, na kterých jsou postaveny. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a metodami používanými v jednotlivých hotelových systémech.
Absolvování předmětu a závěrečné zkoušky umožní studentovi:
- aktivně používat odbornou terminologii spojenou s jednotlivými hotelovými systémy,
- práci s vybranými systémy channel managementu, revenue managementu, reputation managementu, BI a PM,
- plynulou práci s reporty a analytickými výstupy jednotlivých systémů,
- rozhodovat o změnách cen a počtu prodávaných produktů na základě chování trhu,
- základní orientaci v oblasti SEO,
- základní orientaci v oblasti SEM.
Znalosti
Absolvováním předmětu získá student následující teoretické znalosti:
- Znalost terminologie - PMS, rezervační systémy, revenue management, reputation management, channel management.
- Znalost vybraných nástrojů online marketingu.
- Znalost základních metod Business Intelligence
Dovednosti
V průběhu praktické výuky získá student praktické dovednosti spojené se základní obsluhou vybraných hotelových systémů.- PMS systémy (Protel a HORES)
- Systémy Channel Managementu
- Systémy Reputation Managementu
- Systémy Revenue Managementu
Mimo základní obsluhy hotelových systémů bude student schopen vytvořit a optimalizovat online prezentaci ubytovacího, případně restauračního zařízení. - aktivně používat odbornou terminologii spojenou s jednotlivými hotelovými systémy,
- Osnova
- Hotelový informační systém a problematiky jeho tvorby.
- E-Business a E-Commerce v hotelnicví.
- Vývoj distribučních kanálů v hotelnictví - od telefonu po OTA.
- Channel (distirbution) Management.
- Revenue Management.
- Reputation Management.
- Customer Relationship Management.
- Business Intelligence.
- Online marketing se zaměřením na SEO a SEM.
- Literatura
- Siu, E. (2012) 24 Eye popping SEO statistics.) Dostupno z http://www.searchenginejournal.com/24-eye-popping-seo-statistics/42665/ 11.1.2014
- Jahovský, D. (2006) SEM na Google AdWords. Dostupno z http://www.jakpsatweb.cz/seo/adwords-sem.html 11.1. 2014
- Hnát,O. (2011) Opravdu víte vše o skóre kvality na Google Adwords? Dostupno z http://www.sunitka.cz/c/146/ 12.1. 2014
- Plomion, B (2012) Search Retargeting: Why It Matters & How to Get Started. Dostupno z http://searchenginewatch.com/article/2232045/Search-Retargeting-Why-It-Matters-How-to-Get-Started 11.1. 2014
- TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informačních technologií. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-6298-2. info
- BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1. info
- ZELENKA, J. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-473-1. info
- Internet - elektronické publikace - seznam je aktualizován vždy před počátkem semestru a je oznámen na 1. přednášce
- Manuál softwaru Hores dostupný na http://www.horesplus.cz/ke-stazeni
- Výukové metody
- Student kombinované formy zpracuje seminární práci na zadané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran).
Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Studenti PS vypracují seminární práci dle individuálně zadaných dat a doporučených postupů.
Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 13/9
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 39/69
Celkem 78/78 - Metody hodnocení
- Součástí ústní zkoušky je diskuse nad seminární prací
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 50/50
Ústní zkouška 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení PS - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2017/HO117