HO117 Hotelové informační systémy

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
2/2/0. 4/4/4. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Martina Sochůrková (cvičící)
Garance
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Katedra hotelnictví – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Předpoklady
Předpokladem pro absolvování předmětu HO117 Hotelové informační systémy je znalost problematiky hotelových rezervačních a restauračních systémů z předmětu HO044 Hotelové rezervační a restaurační systémy, na kterou obsah předmětu HO117 Hotelové informační systémy volně navazuje a jednotlivá témata postupně rozvíjí.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět HO117 Hotelové informační systémy se zaměřuje na komplexní pochopení hotelových informačních systémů, jejich jednotlivých částí a principů, na kterých jsou postaveny. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a metodami používanými v jednotlivých hotelových systémech.

Absolvování předmětu a závěrečné zkoušky umožní studentovi:
  • aktivně používat odbornou terminologii spojenou s jednotlivými hotelovými systémy,
  • práci s vybranými systémy channel managementu, revenue managementu, reputation managementu, BI a PM,
  • plynulou práci s reporty a analytickými výstupy jednotlivých systémů,
  • rozhodovat o změnách cen a počtu prodávaných produktů na základě chování trhu,
  • základní orientaci v oblasti SEO,
  • základní orientaci v oblasti SEM.

    Znalosti
    Absolvováním předmětu získá student následující teoretické znalosti:
  • Znalost terminologie - PMS, rezervační systémy, revenue management, reputation management, channel management.
  • Znalost vybraných nástrojů online marketingu.
  • Znalost základních metod Business Intelligence

  • Dovednosti
    V průběhu praktické výuky získá student praktické dovednosti spojené se základní obsluhou vybraných hotelových systémů.
  • PMS systémy (Protel a HORES)
  • Systémy Channel Managementu
  • Systémy Reputation Managementu
  • Systémy Revenue Managementu

  • Mimo základní obsluhy hotelových systémů bude student schopen vytvořit a optimalizovat online prezentaci ubytovacího, případně restauračního zařízení.
    Osnova
    • Hotelový informační systém a problematiky jeho tvorby.
    • E-Business a E-Commerce v hotelnicví.
    • Vývoj distribučních kanálů v hotelnictví - od telefonu po OTA.
    • Channel (distirbution) Management.
    • Revenue Management.
    • Reputation Management.
    • Customer Relationship Management.
    • Business Intelligence.
    • Online marketing se zaměřením na SEO a SEM.
    Literatura
    • Siu, E. (2012) 24 Eye popping SEO statistics.) Dostupno z http://www.searchenginejournal.com/24-eye-popping-seo-statistics/42665/ 11.1.2014
    • Jahovský, D. (2006) SEM na Google AdWords. Dostupno z http://www.jakpsatweb.cz/seo/adwords-sem.html 11.1. 2014
    • Hnát,O. (2011) Opravdu víte vše o skóre kvality na Google Adwords? Dostupno z http://www.sunitka.cz/c/146/ 12.1. 2014
    • Plomion, B (2012) Search Retargeting: Why It Matters & How to Get Started. Dostupno z http://searchenginewatch.com/article/2232045/Search-Retargeting-Why-It-Matters-How-to-Get-Started 11.1. 2014
    • TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informačních technologií. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-6298-2. info
    • BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1. info
    • ZELENKA, J. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-473-1. info
    • Internet - elektronické publikace - seznam je aktualizován vždy před počátkem semestru a je oznámen na 1. přednášce
    • Manuál softwaru Hores dostupný na http://www.horesplus.cz/ke-stazeni
    Výukové metody
    Student kombinované formy zpracuje seminární práci na zadané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran).
    Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.

    Studenti PS vypracují seminární práci dle individuálně zadaných dat a doporučených postupů.
    Obsah předmětu PS/KS
    Přednášky 13/9
    Cvičení 26/0
    Samostatná příprava 39/69
    Celkem 78/78

    Metody hodnocení
    Součástí ústní zkoušky je diskuse nad seminární prací
    Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
    Písemný test 50/50
    Ústní zkouška 50/50
    Celkem 100/100
    Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení PS
    Další komentáře
    Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
    Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2017, zima 2018, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.