MA126 Sociální marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
2/0/0. 4/4/4. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Nevyžadované.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalostí sociálního marketingu, sociální reklamy, společenské odpovědnosti firem a sdíleného marketingu, jakož i porozumění sociálně marketingovým kampaním.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu.
Osnova
  • Osnova: 1/ Sociální marketing x komerční marketing 2/ Neziskový sektor 3/ Neziskové organizace, formy a metody komunikace v neziskovém sektoru 4/ ÚKOL č. 1: Příklad CRM (Cause-related marketing) – sdílený marketing a jeho komunikování 5/ Nadace a nadační fondy 6/ ÚKOL č. 2: Příklad nadace a forem komunikace 7/ CSR a ESG – jev kultury 21. století 8/ ÚKOL č. 3: Příklad firmy a komunikace aktivit CSR 9-10/ PREZENTACE SEMINÁRNÍ PRÁCE (15 min.) v PP Seminární práce: Sociální marketingová kampaň neziskové organizace
Literatura
    povinná literatura
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    doporučená literatura
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Výukové metody
Přednáška
Metody hodnocení
Požadavky na ukončení předmětu: A. Vypracování a prezentace seminární práce (v PP) – 65 % B. Splnění dílčích úkolů – 35 %  Hodnocení: výborně (90-100%), velmi dobře (75-89%), dobře (60-74%)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, léto 2023.