UCP:MA126 Sociální marketing - Informace o předmětu
MA126 Sociální marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2018
- Rozsah
- 2/0/0. 4/4/4. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Nevyžadované.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je dosažení znalostí sociálního marketingu, sociální reklamy, společenské odpovědnosti firem a sdíleného marketingu, jakož i porozumění sociálně marketingovým kampaním.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu. - Osnova
- Osnova: 1. Sociální a komerční marketing 2. Oblasti a témata sociálního marketingu 3. Marketing v neziskových organizacích 4. Cílové skupiny sociálních marketingových kampaní 5. Etické aspekty sociálního marketingu 6. Kreativita v sociální reklamě 7. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 8. Sdílený marketing 9. Příklady sdílného marketingu 10. Společenská odpovědnost firem 11. Komerční komunikace s prvky sociální reklamy 12. Proces sociálního marketingu 13. Příklady sociálně marketingových kampaní
- Literatura
- povinná literatura
- BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
- KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
- doporučená literatura
- KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
- Výukové metody
- Přednáška
- Metody hodnocení
V kombinované formě studenti vypracují seminární práci, kterou budou prezentovat a odevzdají do IS. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zápočet.- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
- Statistika zápisu (zima 2018, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2018/MA126