MA126 Sociální marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2020
Rozsah
2/0/0. 4/4/4. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Nevyžadované.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je dosažení znalostí sociálního marketingu, sociální reklamy, společenské odpovědnosti firem a sdíleného marketingu, jakož i porozumění sociálně marketingovým kampaním.
Znalosti: student zná zahraniční pojetí sociálního marketingu.
Dovednosti: student dokáže identifikovat možnosti a bariéry marketingového jednání organizací v neziskovém sektoru.
Schopnosti: absolvent předmětu je schopen samostatně získávat další odborné znalosti, vyhledávat příklady společensky odpovědného chování firem a podporovat koncepční spolupráci ziskového a neziskového subjektu.
Osnova
  • Osnova: 1. Sociální a komerční marketing 2. Oblasti a témata sociálního marketingu 3. Marketing v neziskových organizacích 4. Cílové skupiny sociálních marketingových kampaní 5. Etické aspekty sociálního marketingu 6. Kreativita v sociální reklamě 7. Nekomerční projekt se zapojením komerčních firem 8. Sdílený marketing 9. Příklady sdílného marketingu 10. Společenská odpovědnost firem 11. Komerční komunikace s prvky sociální reklamy 12. Proces sociálního marketingu 13. Příklady sociálně marketingových kampaní
Literatura
    povinná literatura
  • BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. [1. vyd.]. Zlín: Verbum, 2016, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
  • KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [14. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
    doporučená literatura
  • KULDOVÁ Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. 1. vyd. Kanina: OPS, 2010, 189 s. ISBN 978-80-87269-12-1.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
Výukové metody
Přednáška
Metody hodnocení
Požadavky na ukončení předmětu: 4 úkoly, každý za 10 % = 40 % 1/ Příklad sdíleného marketingu 2/ Příklad CSR vybrané firmy 3/ Příklad sociálně marketingové kampaně 4/ Příklad kreativity v marketingu Seminární práce, název „SOCIÁLNÍ MARKETING“, rozsah 5-7 normostran, vlastní zpracování, uvést použitou literaturu = 60 %
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4/4/4 tj. 12h celkem.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2021, léto 2023, léto 2024.