UCP:MA001 Marketing - Course Information
MA001 Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Winter 2010
- Extent and Intensity
- 2/1. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Ing. Alena Nigrinová (lecturer) - Guaranteed by
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Syllabus
- Úvod do studia předmětu
- Volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
- Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí.
- Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích.
- Marketingové řízení.
- Marketingové prostředí a jeho analýza.
- Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu.
- Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice.
- Nákupní proces spotřebitele a organizací.
- Marketingový mix z různých pohledů; jednotlivé nástroje marketingového mixu: produkt, místo-distribuce, cena, marketingová komunikace, lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy; "4C".
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MA001