UCP:CR166 Systémy řízení kvality - Informace o předmětu
CR166 Systémy řízení kvality
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2012
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (přednášející) - Garance
- Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- SEMESTR(2) && FORMA(P) && OBOR(MDC)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30 - Cíle předmětu
- Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách a dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu a v zařízeních veřejné správy.Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů poskytování služeb cestovního ruchu. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality
- Osnova
- Anotace předmětu:
- • vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality • charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy, ISO 9000, TQM – Modely podnikatelské úspěšnosti • obecné principy zabezpečování kvality a zavádění systémů jejího řízení v podnikové sféře a veřejné správě • specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu • aplikace systémů managementu kvality podle v podnicích cestovního ruchu a institucích veřejné správy • případové studie a workshopy zavádění systémů managementu kvality v hotelech, lázeňských zařízeních, cestovních kancelářích a informačních střediscích
- Literatura
- povinná literatura
- Náhradní obsah: SYSEL, J.: Koncepce řízení kvality a cestovní ruch, www.citellus.cz
- Náhradní obsah: SYSEL J.: Management kvality v cestovním ruchu ve vybraných evropských zemích a řešení v České republice, Czech Hospitality and Tourism Papers, VŠH, Praha, 12/2010, ISSN 1801-1535
- Sysel J.: Metody a nástroje managementu kvality ve službách cestovního ruchu, Czech Hospitality and Tourism Papers, VŠH, Ročník VII, číslo 14/2011 , ISSN 1801-1535
- doporučená literatura
- Náhradní obsah: VEBER, J.a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Management Press, Praha 2006, ISBN 80-7261-146-1
- Výukové metody
- Seminář, diskuse, skupinová práce
- Metody hodnocení
- Zpracování případových studí (workshopů)
- Informace učitele
- http://www.citellus.cz/akademie/prednasky
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (zima 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2012/CR166