MK114 Evaluation methods of media communications

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2012
Extent and Intensity
1/1. 4 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Předmět metody hodnocení mediální komunikace navazuje na předměty bakalářského studia „Úvod do mediální komunikace“ a „Mediální komunikace v oboru služeb“. Znalosti těchto předmětů budou ověřeny při zkoušce předmětu MK 114 „Metody hodnocení mediální komunikace“.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Studenti se v tomto předmětu seznámí s metodami hodnocení mediální komunikace firmy. Seznámí se s postupy při hodnocení efektivity jednotlivých složek komunikačního mixu i při hodnocení integrované marketingové komunikace. Bude přitom brán zřetel na vnitřní i vnější formy komunikace firmy. Studenti se seznámí také se základy hodnocení masové komunikace, jejíž mediální prostředky mohou být využívány pro vnější komunikaci firmy.

Znalosti - Student předmětu získá základní přehled o metodách hodnocení vnější i vnitřní mediální komunikace firmy. Současně získá základní přehled o metodách hodnocení masových médií.
Kompetence - Po absolvování předmětu je student schopen efektivně hodnotit mediální komunikaci firmy a navrhovat účinná opatření. Bude schopen analyzovat masové médium z hlediska účinnosti jeho využití pro vnější komunikaci firmy.
Dovednosti - Získané znalosti a kompetence jsou základním předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa vysoké školy při výkonu manažerských funkcí na střední či vyšší úrovni managementu. Významná je zejména schopnost hodnotit probíhající mediální komunikaci firmy a analyzovat vhodnost využívání prostředků masové komunikace při vnější komunikaci firmy.
Syllabus (in Czech)
1. Komunikační audit jako jedna ze zpětných vazeb komunikace
2. Audit vnitřní komunikace
3. Mapování účastníků, hledání struktury, mapa informačních toků
4. Analýza překážek ve vnitřní komunikaci
5. Audit vnější komunikace
6. Kontrola plánu komunikace, revize cílů a strategie
7. Kontrola způsobu stanovení a dodržování rozpočtu, hodnocení návratnosti výdajů
8. Hodnocení publicity a Public Relations
9. Hodnocení firemní identity – komponenty afektivní, kognitivní a behaviorální
10. Hodnocení masových médií – Lasswellův model komunikace
11. Hodnocení zdrojů, produktů, publika, účinků masových médií
12. Audit dodržování pravidel a zákonů
13. Prevence právních problémů, copy advice
Literature
    required literature
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
  • CHROMÝ, Jan. Komunikace a média pro využití v hotelnictví a cestovním ruchu (Communication and media for application in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 1. ISBN 978-80-904415-2-1. info
    recommended literature
  • MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2339-6.
  • JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbara. Média a společnost. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
  • BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. 1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2001, 391 s. ISBN: 80-85947-67-6.
  • VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2790-5.
  • DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.
  • KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0016-6.
  • Aktualizovaný seznam elektronických zdrojů bude oznámen na první přednášce.
Teaching methods (in Czech)
Studenti vypracují seminární práci formou případové studie, ve které provedou hodnocení vnitřní a vnější komunikace vybrané firmy, případně školy. Seminární práce bude pokladem pro další ústní hodnocení. Obsah předmětu PS/KS
Přednášky 13/8
Cvičení 13/4
Samostatná příprava 78/92
Celkem 104/104

Assessment methods (in Czech)
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 40/40
Ústní zkouška 60/60
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti Min. 80% účasti na cvičení
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 4|4|4, celkem 12.
General note: Povinný předmět.
Information on course enrolment limitations: Doporučený ročník/semestr 1/2
The course is also listed under the following terms Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, Summer 2013.
  • Enrolment Statistics (winter 2012, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2012/MK114