CR166 Systémy řízení kvality

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2017
Rozsah
0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Pavel Attl, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR(2) && FORMA(P) && OBOR(MDC)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Cíle předmětu
Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách a dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO a modelů podnikatelské úspěšnosti do procesů poskytování služeb v organizacích cestovního ruchu a v zařízeních veřejné správy.Student bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování procesů poskytování služeb cestovního ruchu. Bude kompetentní pro navrhování opatření pro efektivní činnost organizací cestovního ruchu. Student bude schopen porozumět novým trendům a inovacím v oblasti systémů managementu kvality
Osnova
  • Anotace předmětu:
  • • vymezení pojmů kvalita a systémy managementu kvality • charakteristika a vysvětlení hlavních přístupů a trendů – podnikové a oborové standardy, ISO 9000, TQM – Modely podnikatelské úspěšnosti • obecné principy zabezpečování kvality a zavádění systémů jejího řízení v podnikové sféře a veřejné správě • specifika managementu kvality v oblasti služeb cestovního ruchu • aplikace systémů managementu kvality podle v podnicích cestovního ruchu a institucích veřejné správy • případové studie a workshopy zavádění systémů managementu kvality v hotelech, lázeňských zařízeních, cestovních kancelářích a agenturách a informačních střediscích
Literatura
    povinná literatura
  • SYSEL, Jiří. Systémy řízení kvality v hotelnictví a gastronomii. První vydání. Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2012, 37 s. ISBN 978-80-87411-38-4. info
    doporučená literatura
  • SYSEL, J.: Koncepce řízení kvality a cestovní ruch, www.citellus.cz
  • Náhradní obsah: VEBER, J.a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Management Press, Praha 2006, ISBN 80-7261-146-1
Výukové metody
Seminář, diskuse, skupinová práce
Metody hodnocení
Zpracování případových studí (workshopů)
Informace učitele
http://www.citellus.cz/akademie/prednasky
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, léto 2023, léto 2024.