CR201 Fundamentals of Destination Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2018
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (lecturer)
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíle předmětu: Studenti získají znalosti, dovednosti a schopnosti v následujících oblastech: 1. Charakteristika destinace, vývoj strategií destinací a nejvýznamnější trendy, úloha mezinárodních organizací. 2. Řízení destinace s důrazem na marketingové řízení a propojení veřejné a privátní sféry v destinaci. 3. Postavení a úloha společnosti destinačního managementu (DMO) 4. Marketing destinace na strategické a taktické úrovni včetně přípravy marketingových plánů destinace a jejich hodnocení. 5. Praktické příklady marketingu vybraných destinací na národní, regionální, místní i mezinárodní úrovni (Česká republika a zahraničí).
Syllabus (in Czech)
  • 1.Systém řízení cestovního ruchu 2.Statistický monitoring 3.Destinace cestovního ruchu 4.Destinace jako firma 5.Životní cyklus destinace 6.Systém destinačního managementu 7.Společnost destinačního managementu 8.Marketingové řízení destinace 9.Segmentace 10.Produkt, trendy nabídky a poptávky, spotřeby, řízení destinace 11.Tvorba strategie destinace 12.Partnerství v cestovním ruchu 13.Marketingové plány 14.Zásady měření a hodnocení úspěšnosti marketingového řízení
Literature
    required literature
  • PLZÁKOVÁ, Lucie and Petr STUDNIČKA. Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, současnost, budoucnost (Management of Tourism in the Czech Republic - Past, Present, Future). 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 204 pp. ISBN 978-80-7478-593-1. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. první. Praha: Grada, 2011, 208 pp. ISBN 978-80-247-3749-2. info
  • NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. první. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 153 pp. ISBN 978-80-87411-08-7. info
  • Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020 a dodatek
    recommended literature
  • BIEGER, Thomas. Management von Destinationen. 2005. ISBN 3-486-57656-9. info
    not specified
  • internetové zdroje: CzechTourism - Turistický potenciál regionů; ČSÚ - Satelitní účet cestovního ruchu, ČSÚ - statistická data z cestovního ruchu
Teaching methods (in Czech)
1. Teoretická příprava - přednášky 2. Skupinová diskuse k vybraným tématům - semináře 3. Domácí příprava - dle výukových listů 4. Studium literatury a odborných textů 5. Orientace v praktických příkladech - internet, vlastní zkušenost 6. Zpracování seminární práce- téma: analýza činnosti lokální organizace DMO ve vybraných destinacích
Assessment methods (in Czech)
1. Závěrečný písemný test - 40 % 2. Zpracování případové studie (skupina 3-4 studenti)- 60 % 3. Prezentace 4. Aktivní účast na seminářích 5. Domácí příprava
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 5-5-5.
The course is also listed under the following terms winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022, winter 2023.
  • Enrolment Statistics (winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2018/CR201