HO044 Hotel Reservation and Restaurant System

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2018
Extent and Intensity
2/2/0. 6 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (lecturer)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (alternate examiner)
Guaranteed by
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Katedra hotelnictví – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Contact Person: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Cílem předmětu je rozšíření teoretických znalostí problematiky distribuce hotelových služeb. Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením distribuci hotelových služeb. Stejně tak znalosti o jednotlivých distribučních kanálech, jejich výhodách, nevýhodách. V neposlední řadě o zákaznických segmentech a jejich specifikách. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi plynulou práci s vybranými PMS a restauračními systémy. Tyto schopnosti jsou základem pro práci s dalšími systémy. Dovednosti: Student umí aplikovat získané znalosti pro tvorbu efektivního distribučního mixu s důrazem na přímou distribuci. Dále pak umí pracovat s PMS systémy a restauračními systémy a využívat je pro efektivní práci na úrovni front office (jak recepce, tak rezervačního oddělení).
Syllabus (in Czech)
  • 1. Úvod do problematiky, internet a elektronické obchodování. 2. Elektronické obchodování v hotelnictví a cestovním ruchu. 3. Internetový marketing, internetové rezervační systémy a internetový prodej ubytovacích kapacit. 4. Vybrané internetové IRS (Booking, HRS, Venere, Lastminute. com). 5. Bookasist, TripAdvisor, TravelClick, Fastbooking. 6. Hotelový informační systém v hotelnictví. 7. Micros, Fidelio, Opera. 8. Hores a Protel – Protel Banket. 9. Business Inteligence a hotelový systém – Protel Bi. 10. Restaurační systémy. 11. Implementace nových hotelových a restauračních systémů v praxi. 12. Rozprava nad seminárními pracemi. 13. Shrnutí učiva.
Literature
    required literature
  • TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informačních technologií. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247- 6298-2.
  • BLAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
    recommended literature
  • Chalupa, Š. Hotelové rezervační a restaurační systémy. Dostupné v IS VŠH.
  • ZELENKA, J. Informační a komunikační technologie v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80- 7041-473-1.
Teaching methods (in Czech)
Přednášky a semináře.
Assessment methods (in Czech)
Studenti získávají zápočet za aktivní, minimálně 75% účast na seminářích, vypracování krátké prezentace zaměřené na vybrané produkty v oblasti hotelnictví a gastronomie a splnění dílčích úkolů při práci s PMS a POS.
Předmět je zakončen písemným testem s minimálně 70% úspěšností odpovědí a následnou rozpravou.
Studenti KS vypracují seminární práci na vybrané téma. Zkoušení probíhá obdobným způsobem jako u PS a větším důrazem na obhajobu vypracované seminární práce.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms winter 2013, winter 2014, summer 2015, winter 2015, summer 2016, winter 2016, summer 2017, winter 2017, summer 2018, summer 2019.
  • Enrolment Statistics (winter 2018, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2018/HO044