MA065 Činnosti marketingové agentury

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2018
Rozsah
0/2/0. KS 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Mgr. Petr Fleischman (cvičící)
Garance
Kontaktní osoba: Ing. Mgr. Petr Fleischman
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět Činnost marketingové agentury navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal absolvováním předmětu Marketing, jakož i na znalosti z oblasti managementu, psychologie a jiných vědních disciplín a oborů souvisejících s komunikací a marketingovou komunikací i výzkumem trhu, a tyto znalosti uplatnit v hodnocení činností marketingových agentur. Cílem předmětu je získání základní orientace v typech marketingových agentur a podrobnějších znalostí o činnosti specializovaných marketingových agentur i marketingových agentur nabízejících komplexní služby.
Výstupy z učení
Znalosti: Student je schopen porozumět nezbytnosti komunikace v životě firem a organizací a činnosti jednotlivých typů marketingových agentur, jejichž hlavním zaměřením činnosti jsou jednotlivé oblasti/komponenty marketingové komunikace. Schopnosti: Student je schopen pro zvolený konkrétní typ marketingové agentury, stanovit cíle, identifikovat cílové skupiny, vypracovat potřebné strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů, navrhnout soubor služeb, které bude marketingová agentura nabízet, vypracovat cenovou nabídku pro objednavatele. Student je rovněž schopen rozhodnout, jaký typ marketingové agentury zvolit, pro řešení konkrétního požadavku firmy či organizace. Tyto schopnosti jsou základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v marketingové agentuře a také v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit důležitost komunikace i marketingové komunikace pro firmy a organizace, a posoudit, jaký typ marketingové agentury doporučit firmě či organizaci má pro řešení konkrétního úkolu zvolit.
Osnova
  • 1. Úvodní seznámení s obsahem a organizací předmětu. 2. Marketing, marketingový mix a marketingová komunikace. 3. Marketingové agentury a jejich typy: specializované, nabízející komplexní služby. 4. Fotografická agentura. 5. Komunikační agentura. 6. Literární agentura. 7. Mediální agentura. 8. Digitální agentura. 9. Agentura public relations. 10. Reklamní agentura. 11. Tisková (zpravodajská) agentura. 12. Eventová agentura. 13. Marketingové agentury nabízející komplexní služby.
Literatura
    povinná literatura
  • HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. 256 s. ISBN 978-80-247-5022 (print).
  • HESKOVÁ, M. Marketingová komunikace a přímý marketing . Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5
  • BAUER, L., ŠIMÁK, D. Trendy v marketingu 2014. In Kolektiv autorů. Tvář firmy jako konkurenční výhoda . Plzeň: ZČU v Plzni, 2014. 150 s. ISBN 978-80-261-0380-6.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
    doporučená literatura
  • PAVERA, L. a kol. Marketingová a mediální komunikace dnes. I. Vyd. 1. Praha: Verbum, 2011. 208 s. Komunikace a média, sv. V. ISBN 978-80-9O4415-9-0.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Činnost marketingové agentury. Dostupné v IS VŠH.
  • ŠINDLER, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publ., 2003. 232 s. ISBN 80- 247-0646-6.
  • OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7.
  • VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publ., 2014. 296 s. ISBN 978- 80-247-4843-6.
Výukové metody
Cvičení.
Metody hodnocení
1. Zpracování odborného příspěvku o činnosti vybraného typu marketingové agentury a jeho prezentace 2. Seminární práce na zadané téma vyučujícím Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zápočet.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 3|3|3 tj. 9h celkem.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016, zima 2017, léto 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, zima 2023, léto 2024.