UCP:CR201 Základy destinačního managemen - Informace o předmětu
CR201 Základy destinačního managementu
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2019
- Rozsah
- 2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (přednášející)
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Předpoklady: výuka navazuje na znalosti z předmětu Základy cestovního ruchu a Regionální a municipální ekonomika.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je teoretické osvojení principů řízení cestovního ruchu v destinaci doplněné praktickými příklady z ČR a zahraničí. V rámci cvičení probíhají odborné diskuse na aktuální témata v sektoru cestovního ruchu a řízení destinací cestovního ruchu v českém i mezinárodním prostředí
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student v předmětu Základy destinačního managementu získá znalosti o elementárních charakteristikách destinace cestovního ruchu jak z obecného pohledu, tak z pohledu České republiky, řízení cestovního ruchu v destinacích. Schopnosti: Student je schopen aplikovat získané teoretické poznatky na středním stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovednosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět systému řízení destinace cestovního ruchu. Je schopen evaluace daného stavu a jeho vývoje.
- Osnova
- 1.Systém řízení cestovního ruchu 2.Statistický monitoring 3.Destinace cestovního ruchu 4.Destinace jako firma 5.Životní cyklus destinace 6.Systém destinačního managementu 7.Společnost destinačního managementu 8.Marketingové řízení destinace 9.Segmentace 10.Produkt, trendy nabídky a poptávky, spotřeby, řízení destinace 11.Tvorba strategie destinace 12.Partnerství v cestovním ruchu 13.Zásady měření a hodnocení úspěšnosti marketingového řízení
- Literatura
- povinná literatura
- PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA. Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, současnost, budoucnost. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 204 s. ISBN 978-80-7478-593-1. info
- PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. první. Praha: Grada, 2011, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2. info
- PLZÁKOVÁ, Lucie, Petr STUDNIČKA a Šárka TITTELBACHOVÁ. Místní poplatky v přímé vazbě na cestovní ruch, hotelnictví a lázeňství. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2018, 148 s. ISBN 978-80-7552-984-8. info
- CzechTourism - ČSKS: Metodické dokumenty DMO
- doporučená literatura
- NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. první. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 153 s. ISBN 978-80-87411-08-7. info
- Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020 a dodatek
- internetové zdroje: CzechTourism - Turistický potenciál regionů; ČSÚ - Satelitní účet cestovního ruchu, ČSÚ - statistická data z cestovního ruchu
- Výukové metody
- 1. Teoretická příprava - přednášky 2. Skupinová diskuse k vybraným tématům - semináře 3. Domácí příprava - dle výukových listů 4. Studium literatury a odborných textů 5. Orientace v praktických příkladech - internet, vlastní zkušenost 6. Zpracování seminární práce- téma: analýza činnosti lokální organizace DMO ve vybraných destinacích
- Metody hodnocení
- 1. Závěrečný písemný test - 40 % 2. Zpracování případové studie (skupina 3-4 studenti)- 60 % 3. Prezentace 4. Aktivní účast na seminářích 5. Domácí příprava
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2019/CR201