CR201 Základy destinačního managementu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
2/2/0. 5-5-5. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Václav Fišer (přednášející)
Ing. Václav Fišer (cvičící)
Garance
Ing. Anna Ulrichová, PhD.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předpoklady: výuka navazuje na znalosti z předmětu Základy cestovního ruchu a Regionální a municipální ekonomika.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je teoretické osvojení principů řízení cestovního ruchu v destinaci doplněné praktickými příklady z ČR a zahraničí. V rámci cvičení probíhají odborné diskuse na aktuální témata v sektoru cestovního ruchu a řízení destinací cestovního ruchu v českém i mezinárodním prostředí
Výstupy z učení
Znalosti: Student v předmětu Základy destinačního managementu získá znalosti o elementárních charakteristikách destinace cestovního ruchu jak z obecného pohledu, tak z pohledu České republiky, řízení cestovního ruchu v destinacích. Schopnosti: Student je schopen aplikovat získané teoretické poznatky na středním stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovednosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět systému řízení destinace cestovního ruchu. Je schopen evaluace daného stavu a jeho vývoje.
Osnova
1.Systém řízení cestovního ruchu 2.Statistický monitoring 3.Destinace cestovního ruchu 4.Destinace jako firma 5.Životní cyklus destinace 6.Systém destinačního managementu 7.Společnost destinačního managementu 8.Marketingové řízení destinace 9.Segmentace 10.Produkt, trendy nabídky a poptávky, spotřeby, řízení destinace 11.Tvorba strategie destinace 12.Partnerství v cestovním ruchu 13.Zásady měření a hodnocení úspěšnosti marketingového řízení
Literatura
    povinná literatura
  • PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA. Řízení cestovního ruchu v České republice - minulost, současnost, budoucnost. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer, 2014, 204 s. ISBN 978-80-7478-593-1. info
  • PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací. první. Praha: Grada, 2011, 208 s. ISBN 978-80-247-3749-2. info
  • PLZÁKOVÁ, Lucie; Petr STUDNIČKA a Šárka TITTELBACHOVÁ. Místní poplatky v přímé vazbě na cestovní ruch, hotelnictví a lázeňství. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2018, 148 s. ISBN 978-80-7552-984-8. info
  • CzechTourism - ČSKS: Metodické dokumenty DMO
    doporučená literatura
  • NEJDL, Karel. Management destinace cestovního ruchu. první. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 153 s. ISBN 978-80-87411-08-7. info
  • Marketingová koncepce cestovního ruchu 2013-2020 a dodatek
  • internetové zdroje: CzechTourism - Turistický potenciál regionů; ČSÚ - Satelitní účet cestovního ruchu, ČSÚ - statistická data z cestovního ruchu
Výukové metody
1. Teoretická příprava - přednášky 2. Skupinová diskuse k vybraným tématům - semináře 3. Domácí příprava - dle výukových listů 4. Studium literatury a odborných textů 5. Orientace v praktických příkladech - internet, vlastní zkušenost 6. Zpracování seminární práce- téma: analýza činnosti lokální organizace DMO ve vybraných destinacích
Metody hodnocení
1. Závěrečný písemný test - 40 % 2. Zpracování případové studie (skupina 3-4 studenti)- 60 % 3. Prezentace 4. Aktivní účast na seminářích 5. Domácí příprava
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.