UCP:MA065 Activities marketing agency - Course Information
MA065 Activities marketing agency
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2021
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Ing. Eliška Smotlachová (seminar tutor)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
- Course objectives (in Czech)
- Předmět Činnost marketingové agentury navazuje na základní znalosti marketingu, které student získal absolvováním předmětu Marketing, jakož i na znalosti z oblasti managementu, psychologie a jiných vědních disciplín a oborů souvisejících s komunikací a marketingovou komunikací i výzkumem trhu, a tyto znalosti uplatnit v hodnocení činností marketingových agentur. Cílem předmětu je získání základní orientace v typech marketingových agentur a podrobnějších znalostí o činnosti specializovaných marketingových agentur i marketingových agentur nabízejících komplexní služby.
- Learning outcomes (in Czech)
- Znalosti: Student je schopen porozumět nezbytnosti komunikace v životě firem a organizací a činnosti jednotlivých typů marketingových agentur, jejichž hlavním zaměřením činnosti jsou jednotlivé oblasti/komponenty marketingové komunikace. Schopnosti: Student je schopen pro zvolený konkrétní typ marketingové agentury, stanovit cíle, identifikovat cílové skupiny, vypracovat potřebné strategie vedoucí k dosažení stanovených cílů, navrhnout soubor služeb, které bude marketingová agentura nabízet, vypracovat cenovou nabídku pro objednavatele. Student je rovněž schopen rozhodnout, jaký typ marketingové agentury zvolit, pro řešení konkrétního požadavku firmy či organizace. Tyto schopnosti jsou základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v marketingové agentuře a také v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Student umí vysvětlit důležitost komunikace i marketingové komunikace pro firmy a organizace, a posoudit, jaký typ marketingové agentury doporučit firmě či organizaci má pro řešení konkrétního úkolu zvolit.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Úvodní seznámení s obsahem a organizací předmětu. 2. Marketing, marketingový mix a marketingová komunikace. 3. Marketingové agentury a jejich typy: specializované, nabízející komplexní služby. 4. Fotografická agentura. 5. Komunikační agentura. 6. Literární agentura. 7. Mediální agentura. 8. Digitální agentura. 9. Agentura public relations. 10. Reklamní agentura. 11. Tisková (zpravodajská) agentura. 12. Eventová agentura. 13. Marketingové agentury nabízející komplexní služby.
- Literature
- required literature
- HEJLOVÁ, D. Public relations. Praha: Grada Publishing, 2015. 256 s. ISBN 978-80-247-5022 (print).
- HESKOVÁ, M. Marketingová komunikace a přímý marketing . Praha: Oeconomica, 2009. 180 s. ISBN 978-80-245-1520-5
- BAUER, L., ŠIMÁK, D. Trendy v marketingu 2014. In Kolektiv autorů. Tvář firmy jako konkurenční výhoda . Plzeň: ZČU v Plzni, 2014. 150 s. ISBN 978-80-261-0380-6.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Strategie a trendy. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
- recommended literature
- PAVERA, L. a kol. Marketingová a mediální komunikace dnes. I. Vyd. 1. Praha: Verbum, 2011. 208 s. Komunikace a média, sv. V. ISBN 978-80-9O4415-9-0.
- JAKUBÍKOVÁ, D. Činnost marketingové agentury. Dostupné v IS VŠH.
- ŠINDLER, P. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publ., 2003. 232 s. ISBN 80- 247-0646-6.
- OSVALDOVÁ, B., HALADA, J. a kol. Praktická encyklopedie žurnalistiky a marketingové komunikace. Praha: Libri, 2007. 263 s. ISBN 978-80-7277-266-7.
- VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu. Jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada Publ., 2014. 296 s. ISBN 978- 80-247-4843-6.
- Teaching methods (in Czech)
- Cvičení.
- Assessment methods (in Czech)
- 1. Zpracování odborného příspěvku o činnosti vybraného typu marketingové agentury a jeho prezentace 2. Seminární práce na zadané téma vyučujícím Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zápočet.
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 3|3|3 tj. 9h celkem.
Information on the extent and intensity of the course: KS 3-3-3.
- Enrolment Statistics (winter 2021, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2021/MA065