MA065 Activities marketing agency

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2017
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je praktické procvičování celkové činností marketingové agentury na zadání fiktivního příkladu. Studenti si střídavě ve dvojicích (vedoucí a zástupce) procvičují i její řízení. Vyučující vystupuje v dvojroli zadavatele (zákazníka) a jednatele firmy, který hodnotí činnost jednotlivých fiktivních zaměstnanců.
Znalosti: Student získá základní přehled o širokém spektru činností, probíhajících v marketingové agentuře. Pozná praktické souvislosti mezi vyučovanými předměty v oboru marketingové komunikace.
Kompetence: Student bude po absolvování předmětu schopen podle zadání od klienta připravit potřebné podklady pro realizaci jeho požadavků.
Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v problematice přijímání zakázky a krocích při její následné realizaci. Tato schopnost je důležitým předpokladem uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu abnsolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Cílový segment trhu - rozdílnosti psychologické, sociální apod.
    2. Audit mediální komunikace
    3. Analýza postavení firmy na trhu
    4. Marketingový mix z pohledu prodejce a zákazníka
    5. Tvorba marketingového sdělení, obsah, forma
    6. Stanovení rozpočtu na mediální komunikaci
    7. Možnosti a ovlivnění komunikačního mixu
    8. Volba složek komunikačního mixu
    9. Obsah složek komunikačního mixu
    10. Měření účinnosti mediální komunikace
    11. Řízení mediální komunikace
    12. Integrace komunikačních aktivit a její plánování
    13. Hodnocení průběhu zpracování fiktivní zakázky
Literature
    required literature
  • CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
    recommended literature
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. info
  • CHROMÝ, Jan and Liubov RYASHKO. Marketing, média a jejich studium v zrcadle webových stránek. 1st ed. Praha: Extrasystem Praha, 2014, 162 pp. ISBN 978-80-87570-12-8. info
  • CHROMÝ, Jan and Donna DVORAK. Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu (Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism). Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, vol. 7, No 1, p. 21-24. ISSN 1214-9187. Čtvrtletní plně recenzovaný časopis pro podporu vzdělávání info
  • CHROMÝ, Jan, Donna DVORAK, Milada ŠMEJCOVÁ and Petr SEMENIUK. Vybraná didaktická pravidla v marketingové komunikaci v cestovním ruchu (Selected teaching rules for marketing communication in tourism). Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, vol. 7, No 3, p. 90-93. ISSN 1214-9187. info
Teaching methods (in Czech)
Samostatné řešení problémových témat pod dohledem vyučujícího.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 0/0
Cvičení 52/0
Samostatná příprava 26/0
Celkem 78/0
Assessment methods (in Czech)
Studenti pod vedením svého spolužáka a jeho zástupce samostatně zpracovávají přidělená dílčí problémová témata. Jednotliví vedoucí a jejich zástupci se po každém semináři mění. Samostatně zpracovávané tématické celky jsou vedoucím a zástupcem zadávány a následně hodnoceny na každém semináři. Podobně je hodnocena aktivita a orientace v problematice. Vyučující působí v dvojroli zákazníka (upřesnění zadání) a jednatele firmy (hodnocení průběhu cvičení)
Aktivita, iniciativní přístup nad rámec výuky, kvalitní zpracování všech jednotlivých témat s možností jejich okamžitého praktického využití reálnou firmou, a odpovědné vedení spolužáků může být hodnoceno jako splnění požadavků na odbornou praxi.
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Samostatnost a aktivita při zpracování jednotlivých tématů 50/50
Diskuse o zpracovaných tématech 50/50
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti min. 80% účasti na cvičení u PS.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms winter 2012, Summer 2013, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2018, summer 2020, summer 2021, winter 2021, winter 2022, winter 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (winter 2017, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2017/MA065