UCP:BM2021DMA Digitální marketing - Informace o předmětu
BM2021DMA Digitální marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2024
- Rozsah
- 1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Zuzana Bergrová (přednášející)
prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD. (přednášející) - Garance
- prof. Mgr. Lucia Spálová, PhD.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Předmět Digitální marketing poskytuje studentovi úvod do světa online marketingu a klíčových konceptů potřebných pro úspěšné působení ekonomických subjektu v digitálním prostředí. Studenti se seznámí se základními nástroji a technikami digitální komunikace, tvorbou značky v online prostředí a analýzou spotřebitelského chování. Důraz je kladen na praktické dovednosti, jako je vytváření obsahové strategie, správa kampaní na sociálních sítích a používání analytických nástrojů. Součástí kurzu je také téma umělé inteligence (AI) a její rostoucí role v digitálním marketingu, včetně automatizace procesů a personalizace obsahu. Cíle kurzu: Porozumět základům digitálního marketingu a jeho roli v moderní marketingové komunikaci. Naučit se vytvářet a spravovat digitální značky a efektivně komunikovat se spotřebiteli online. Ovládat nástroje pro analýzu a optimalizaci kampaní, jako je Google Analytics a sociální média. Pochopit možnosti využití AI v marketingu, zejména pro automatizaci, personalizaci a predikci zákaznického chování.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen/získá následující kompetence: Znalost digitálního marketingu – Student porozumí základním pojmům, principům a nástrojům digitální marketingové komunikace a její roli v rámci integrovaných marketingových strategií. Tvorba a správa digitální značky – Schopnost vytvářet a rozvíjet značky v digitálním prostředí, efektivně komunikovat s cílovými skupinami a budovat značkovou identitu na online platformách. Plánování a realizace kampaní – Student se naučí plánovat, realizovat a optimalizovat digitální kampaně, s využitím nástrojů jako je Google Analytics, Facebook Insights a dalších online nástrojů. Obsahová strategie a copywriting – Schopnost vytvářet efektivní obsahovou strategii a kvalitní texty pro online prostředí, přizpůsobené cílovým skupinám a jejich potřebám. Správa kampaní na sociálních sítích – Kompetence v tvorbě a správě kampaní na sociálních médiích, včetně volby vhodných platforem, tvorby social media briefu a použití správných online taktik. Využití AI v marketingu – Student bude schopen aplikovat umělou inteligenci pro automatizaci marketingových procesů, personalizaci obsahu a predikci chování zákazníků. Analýza a optimalizace výkonu kampaní – Student získá schopnost vyhodnocovat úspěšnost kampaní pomocí analytických nástrojů a na základě dat upravovat a optimalizovat marketingové strategie.
- Osnova
- 1. Porozumění digitální marketingové komunikaci v kontextu integrovaného marketingu a schopnost aplikovat různé komunikační modely. 2. Spravování digitální značky, která bude efektivně komunikovat v online prostředí. 3. Analýza digitálních spotřebitelů a pochopení jejich nového modelu chování. 4. Návrh komunikačních strategií pro digitální média, které budou podporovat obchodní a marketingové cíle organizace. 5. Vytvoření efektivní obsahové strategie včetně definování persony a tvorby hodnotného obsahu v rámci content marketingu. 6. Plánování a realizace kampaní na sociálních sítích, včetně tvorby briefů a výběru vhodných online kanálů a taktik. 7. Efektivní využití jazyka a textu v digitální komunikaci, včetně copywritingu a nativního obsahu. 8. Porozumění psychologickým principům persuázie, včetně identifikace postojů a jejich změn u uživatelů. 9. Použití analytických nástrojů digitálního marketingu k vyhodnocování a optimalizaci kampaní. 10. Digitální agentury ve správě a realizaci online marketingových kampaní. 11. Trendy v digitálním marketingu: Social activism a purpose-driven branding 12. Omnichanel/Multichannel marketing a crossmediální zásah. 13. Budoucnost digitálního marketingu: nové technologie a trendy AI a AR/VR.
- Literatura
- STOKES, Rob. eMarketing: The essential guide to marketing in a digital world. Online. 5th. Quirk Education Pty (Ltd)., 2013. ISBN 978-0-620-56515-8.
- CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Eight edition. Harlow, England: Pearson, 2022, xxv, 534. ISBN 9781292400969
- JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 3. aktualizované vydání. Brno: Computer Press, 2020. ISBN 978-80-251-5016-0.
- Výukové metody
- praktický výstup v skupinách, ústní prezentace vypracovaného zadáni pro klienta, kritická reflexe case study,
- Metody hodnocení
- Hodnocení kurzu: A 90 – 100% -> Vynikající. B 83 – 89% -> Velmi dobře. C 75 – 82% -> Dobrý D 67 – 74% -> Uspokojivý. E 60 – 66% -> Marginalni. F Pod 60% -> Neúspěšný. praktický výstup v skupinách/ ústní prezentace vypracovaného zadáni pro klienta - 60 bodů kritická reflexe case study/ vypracování 2 úkolu - 20 bodů dochádzka na seminár - 20 bodů bonusové body za aktivity - 20 bodů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/BM2021DMA