UCP:HO117 Hotelové informační systémy - Informace o předmětu
HO117 Hotelové informační systémy
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5-5-0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (přednášející)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Kontaktní osoba: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cíl předmětu:
Předmět Hotelové informační systémy se zaměřuje na komplexní pochopení hotelových informačních
systémů, jejich jednotlivých částí a principů, na kterých jsou
postaveny. Cílem předmětu je seznámit studenty se
základními pojmy a metodami používanými v jednotlivých hotelových systémech.
Znalosti: Absolvováním předmětu získá student následující teoretické dovednosti a znalosti: znalost terminologie - PMS, rezervační systémy, revenue management, reputation management, channel management, znalost vybraných nástrojů online marketingu a v neposlední řadě znalost základních metod Business Intelligence.
Schopnosti: Student bude schopen aktivně používat odbornou terminologii spojenou s jednotlivými hotelovými systémy, práci s vybranými systémy channel managementu, revenue managementu, reputation managementu, BI a PM, plynulou práci s reporty a analytickými výstupy jednotlivých systémů, rozhodovat o změnách cen a počtu prodávaných produktů na základě chování trhu, základní orientaci v oblasti SEO, základní orientaci v oblasti SEM. Mimo základní obsluhy hotelových systémů bude student schopen vytvořit a opti malizovat online prezentaci ubytovacího, případně restauračního zařízení.
Dovednosti: V průběhu praktické výuky získá student praktické dovednosti s pojené se základní obsluhou vybraných hotelových systémů: PMS systémy (Protel a HORES), Systémy Channel Managementu, Systémy Reputation Managementu, Systémy Revenue Managementu. - Osnova
- 1. Hotelový informační systém a problematiky jeho tvorby.
- 2. E-Business a E-Commerce v hotelnicví.
- 3. Vývoj distribučních kanálů v hotelnictví – od telefonu po OTA.
- 4. Channel (distirbution) Management.
- 5. Revenue Management.
- 6. Reputation Management.
- 7. Customer Relationship Management.
- 8. Business Intelligence.
- 9. Online marketing se zaměřením na SEO a SEM.
- 10. Jak využít internet v marketingu.
- 11. Aplikace moderních informačních technologií.
- 12. PMS systémy (Protel a HORES).
- 13. Shrnutí studia.
- Literatura
- povinná literatura
- LAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti . Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
- TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informa č ních technologií . Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247- 6298-2.
- doporučená literatura
- ZELENKA, J. Informa č ní a komunika č ní technologie v cestovním ruchu . Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80- 7041-473-1.
- CHALUPA, Š. Studijní opora p ř edm ě tu Hotelové informa č ní systémy . Dostupné v IS VŠH.
- Výukové metody
- Přednášky a semináře.
- Metody hodnocení
- Studenti získávají zápočet za aktivní, minimálně 75%, účast na seminářích, spojenou s vypracováním dílčích úkolů pro jednotlivá probíraná témata.
Předmět je zakončen ústní zkouškou (studentovi je náhodně přiděleno jedno téma, které je následně propojeno s dalšími tématy probíranými v rámci předmětu).
Studenti KS vypracují seminární práci na zadané téma. Zkoušení probíhá obdobným způsobem jako u PS a větším důrazem na obhajobu vypracované seminární práce. - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2024, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2024/HO117