UCP:HO172 E-business v hotelnictví - Informace o předmětu
HO172 E-business v hotelnictví
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2015
- Rozsah
- 0/2. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Martina Sochůrková (cvičící)
- Garance
- Ing. Martina Sochůrková
- Předpoklady
- Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Znalosti: Student získá přehled o teoretických postupech při zpracování rozsáhlých databází a o procesech Business Intelligence. Současně student má přehled o druzích a systémech elektronického podnikání a jejich možných synergiích, včetně možností využívání moderních komunikačních technologií a zabezpečení přenášených a ukládaných dat.
Dovednosti: Student umí hodnotit dostupné zdroje informací. Umí analyzovat potřebný obsah datového skladu a základní procesy pro Business Intelligence firmy ve svém oboru. Umí zorganizovat využívání základních prostředků pro hromadné zpracování dat, provádění statistických a jiných výpočtů zpracovávaných nad objemnějšími daty. Umí pracovat se základními systémy ERP, CRM, SCM apod.
Schopnosti: Získané dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa při výkonu manažerských funkcí na střední a vyšší úrovni managementu. Student je schopen aplikovat získané poznatky v praxi. - Osnova
- 1. Základní pojmy a vztahy v elektronickém podnikání.
- 2. Databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, systémy OLTP.
- 3. Procesy Business Intelligence.
- 4. Analytické procesy OLAP, multidimenzionální databáze.
- 5. Druhy elektronického podnikání B2B, B2C, B2E, B2R.
- 6. Podnikové informační procesy - systémy ERP.
- 7. Řízení dodavatelských řetězců - systémy SCM.
- 8. Řízení vztahů se zákazníky - systémy CRM.
- 9. Spojování systémů – synergické efekty.
- 10. Obousměrné marketingové komunikace se zákazníky v elektronickém prostředí, elektronický průzkum trhu.
- 11. Ochrana dat – hodnocení bezpečnostních rizik a hrozeb, ochrana před nimi.
- 12. Elektronické bankovnictví – druhy, možnosti, trendy.
- 13. Možnosti hodnocení elektronických obchodů.
- Literatura
- povinná literatura
- GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 s. ISBN 978-80-247-2615-1. info
- Metody hodnocení
- Student kombinované formy zpracuje ve skupině (2 – 3 studenti) projekt na téma oboustranné elektronické komunikace se zákazníky, internetového obchodu spojeného s destinací cestovního ruchu nebo průzkumu trhu. Projekt zašle předem vyučujícímu a následně prezentuje v rámci atestace z předmětu.
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2015, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2015/HO172