HO172 E-business v hotelnictví

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2015
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Martina Sochůrková (cvičící)
Garance
Ing. Martina Sochůrková
Předpoklady
Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit teoretické znalosti, praktické dovednosti a schopnosti studentů potřebné pro využití ICT a IS pro potřeby elektronického podnikání v oblasti gastronomie, hotelnictví a cestovního ruchu.
Znalosti: Student získá přehled o teoretických postupech při zpracování rozsáhlých databází a o procesech Business Intelligence. Současně student má přehled o druzích a systémech elektronického podnikání a jejich možných synergiích, včetně možností využívání moderních komunikačních technologií a zabezpečení přenášených a ukládaných dat.
Dovednosti: Student umí hodnotit dostupné zdroje informací. Umí analyzovat potřebný obsah datového skladu a základní procesy pro Business Intelligence firmy ve svém oboru. Umí zorganizovat využívání základních prostředků pro hromadné zpracování dat, provádění statistických a jiných výpočtů zpracovávaných nad objemnějšími daty. Umí pracovat se základními systémy ERP, CRM, SCM apod.
Schopnosti: Získané dovednosti jsou předpokladem pro úspěšné uplatnění absolventa při výkonu manažerských funkcí na střední a vyšší úrovni managementu. Student je schopen aplikovat získané poznatky v praxi.
Osnova
  • 1. Základní pojmy a vztahy v elektronickém podnikání.
  • 2. Databáze, jejich založení a vedení, databázové transakce, systémy OLTP.
  • 3. Procesy Business Intelligence.
  • 4. Analytické procesy OLAP, multidimenzionální databáze.
  • 5. Druhy elektronického podnikání B2B, B2C, B2E, B2R.
  • 6. Podnikové informační procesy - systémy ERP.
  • 7. Řízení dodavatelských řetězců - systémy SCM.
  • 8. Řízení vztahů se zákazníky - systémy CRM.
  • 9. Spojování systémů – synergické efekty.
  • 10. Obousměrné marketingové komunikace se zákazníky v elektronickém prostředí, elektronický průzkum trhu.
  • 11. Ochrana dat – hodnocení bezpečnostních rizik a hrozeb, ochrana před nimi.
  • 12. Elektronické bankovnictví – druhy, možnosti, trendy.
  • 13. Možnosti hodnocení elektronických obchodů.
Literatura
    povinná literatura
  • GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 s. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    doporučená literatura
  • VEBER, J. a J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání. 2. přeprac. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-96-5. info
Metody hodnocení
Student kombinované formy zpracuje ve skupině (2 – 3 studenti) projekt na téma oboustranné elektronické komunikace se zákazníky, internetového obchodu spojeného s destinací cestovního ruchu nebo průzkumu trhu. Projekt zašle předem vyučujícímu a následně prezentuje v rámci atestace z předmětu.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2019, zima 2020, léto 2022, léto 2023.