HO172 E-business v hotelnictví

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2020
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jan Hán, Ph.D. (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu E-business v hotelnictví je rozšíření teoretických znalostí problematiky elektronického podnikání v hotelnictví a cestovním ruchu, získání praktických dovedností spojených s tvorbou, aktualizací a propagací webových stránek vybrané organizace.
Výstupy z učení
Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením na e-marketing. V rámci kurzu tak získá znalosti o tvorbě webových stránek, optimalizaci distribuční strategie ubytovacího zařízení, optimalizaci obsahu a struktury webových stránek, reklamě a propagaci na sociálních sítích a vyhledávačích a e-mail marketingu. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi tvorbu online marketingového obsahu a propagace. Student je schopen tvořit a spravovat online marketingové nástroje a využít je pro získání lepších pracovních výsledků. Dovednosti: Student umí vytvořit a aplikovat výstupy marketingové analýzy pro tvorbu webových stránek společnosti v cestovním ruchu. Umí vytvořit samotné webové stránky pomocí dostupných nástrojů a šablon, jejich obsahovou strukturu a strategii. Dále student získá praktické dovednosti kreativního a reklamního psaní, a také online marketingu (Search Engine Marketing a marketing na sociálních sítích).
Osnova
  • 1. Definice a struktura e-business a jeho projevy v hotelnictví a cestovním ruchu. 2. Specifika nepřímé distribuce v hotelnictví. 3. Přímá distribuce a její možnosti v hotelnictví. 4. Optimalizace distribučního mixu ubytovacího zařízení. 5. Tvorba webových stránek a jejich struktura. 6. Tvorba obsahové strategie webových stránek. 7. Copywritting. 8. SEO. 9. SEM. 10. Sociální sítě a Facebook marketing. 11. Email marketing. 12. Komplexní e-business řešení v hotelnictví – přehled. 13. Shrnutí učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 s. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    doporučená literatura
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
    neurčeno
  • VEBER, J. a J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
Metody hodnocení
Studenti zpracovávají semestrální práci, která reflektuje probíraná témata a aplikuje teoretické základy na praktický příklad. Student je hodnocen na základě semestrální práce a její obhajoby.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, zima 2019, léto 2022, léto 2023.