HO172 E-bussines v hotelnictví

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2018
Rozsah
0/2/0. 2/2/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu HO172 E-business v hotelnictví je rozšíření teoretických znalostí problematiky elektronického podnikání v hotelnictví a cestovním ruchu, získání praktických dovedností spojených s tvorbou, aktualizací a propagací webových stránek vybrané organizace.

Znalosti: Student získá základní znalosti elektronického podnikání se zaměřením na e-marketing. V rámci kurzu tak získá znalosti o tvorbě webových stránek, optimalizaci distribuční strategie ubytovacího zařízení, optimalizaci obsahu a struktury webových stránek, reklamně a propagaci na sociálních sítích a vyhledávačích a e-mail marketingu.

Dovednosti: Student umí vytvořit a aplikovat výstupy marketingové analýzy pro tvorbu webových stránek společnosti v cestovním ruchu. Umí vytvořit samotné webové stránky pomocí dostupných nástrojů a šablon, jejich obsahovou strukturu a strategii. Dále student získá praktické dovednosti kreativního a reklamního psaní, a také online marketingu (Search Engine Marketing a marketing na sociálních sítích).

Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi tvorbu online marketingového obsahu a propagace. Student je schopen tvořit a spravovat online marketingové nástroje a využít je pro získání lepších pracovních výsledků.
Osnova
  • 1. Definice a struktura e-business a jeho projevy v hotelnictví a cestovním ruchu.
  • 2. Specifika nepřímé distribuce v hotelnictví.
  • 3. Přímá distribuce a její možnosti v hotelnictví.
  • 4. Optimalizace distribučního mixu ubytovacího zařízení.
  • 5. Tvorba webových stránek a jejich struktura.
  • 6. Tvorba obsahové strategie webových stránek a copywritting.
  • 7. SEO.
  • 8. SEM.
  • 9. Sociální sítě a Facebook marketing.
  • 10. Email marketing.
  • 11. Komplexní e-business řešení v hotelnictví - přehled.
Literatura
    povinná literatura
  • GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. Podniková informatika. 2. přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2009, 496 s. ISBN 978-80-247-2615-1. info
    doporučená literatura
  • VEBER, J. a J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • GREFEN, P. Mastering e-Business. New York: Routledge, 2010. info
  • CHROMÝ, Jan. Elektronické podnikání. 2. přeprac. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-96-5. info
Metody hodnocení
Student kombinované i prezenční formy zpracuje ve skupině (2 – 3 studenti) projekt na téma analýzy marketingové komunikace distribuce hotelového zařízení. Součástí projektu je analýza současného stavu marketingové komunikace, reputation managementu a distribuce, na kterou navazuje jejich optimalizace s konkrétními návrhy.

Výsledný projekt je diskutován během atestace, včetně kritického pohledu na vytvořené návrhy.
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, zima 2019, zima 2020, léto 2022, léto 2023.