JS120 Španělský jazyk II.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2020
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Holub, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět navazuje na úvodní kurz španělského jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je rozšířit základy obecného jazyka na úroveň A2-B1 Společného evropského referenčního rámce a rozšířit základy odborného jazyka v oblasti podnikatelské činnosti a cestovního ruchu formou pochopení složitějších gramatických jevů a zdokonalení praktických komunikačních dovedností při současném zvládnutí odborné terminologie z oblasti studovaných oborů. Studenti si osvojí základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky a dále se rozvíjí odborná komunikace v oblasti podniku, jeho struktury, organizace práce, obchodního jednání a trhu práce (např. CV, motivační dopis, přijímací pohovor, inzeráty).
Výstupy z učení
Znalosti: Student si absolvováním předmětu dále prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se základní odbornou terminologií v oblasti dopravy, služeb cestovního ruchu, hotelnictví a gastronomie. Získá přehled o organizaci cestovního ruchu ve Španělsku a vybraných latinskoamerických zemích, včetně hlavních turistických zajímavostí dané země. Schopnosti: Student bude a schopen vhodným způsobem vyřešit běžné situace při pracovních cestách do zahraničí. Bude také schopen informovat zahraniční návštěvníky o turistických zajímavostech a službách vlastní země a řešit základní profesní situace v oblasti hotelnictví a gastronomie. Dovednosti: Absolvováním předmětu bude student umět získávat i poskytovat informace týkající se cestovního ruchu ústní i písemnou formou. Dokáže vhodnou formou komunikovat se zákazníky a pohotově reagovat na jejich přání a stížnosti.
Osnova
  • 1. Cestování a dopravní prostředky (jízdní řády, podmínky přepravy). 2. Organizace cestovního ruchu, podniky a charakteristika jejich činností. 3. Pracovní trh v cestovním ruchu, charakteristika vybraných profesí. 4. Pracovní prostředí a podmínky (formulace očekávání a přání). 5. Marketingový plán (formulace rozhodnutí, změn, opatření). 6. Hodnocení poskytovaných služeb, formy reklamace. 7. Stravovací zvyklosti v různých zemích, pracovní oběd. 8. Hotel I (hotelové služby, charakteristika hotelových úseků, pracovní pozice v hotelu). 9. Hotel II (hotelový účet, způsoby platby, reklamace a jejich vyřizování). 10. Hotelová restaurace a kuchyně. 11. Hotelová zařízení a charakteristika jejich činností. 12. Etika a etiketa v hotelovém a gastronomickém prostředí. 13. Shrnutí učiva.
Literatura
    povinná literatura
  • MORENO, CONCHA, TUTS,MARTINA. Nuevo Hotel.es - Espaňol en el hotel. 1. vyd. Madrid: SGEL- Educación, 2011, 160 s. ISBN 978-84-9778-680-5. info
  • BROŽOVÁ KATEŘINA a FERRER PEŇARANDA CARLOS. Aventura 1. 1. vyd. Praha: Klett nakladatelství s.r.o., 2009, 221 s. ISBN 978-80-7397-022-2. info
  • BROŽOVÁ, Kateřina a Carlos FERRER PEÑARANDA. Aventura 2. Praha: Klett, 2010. ISBN 978-80-7397-043-7. info
    doporučená literatura
  • CASTRO, F. Uso de la gramática espaňola – intermedio. Madrid: Grupo Didascalia, S.A, 2000. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti. Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jednání), které se vážou na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou udělení zápočtu.
Metody hodnocení
Předmět je zakončen písemným testem, k dosažení zápočtu je třeba úspěšně splnit 70% testu. Při vyhodnocení bude přihlédnuto ke splnění jednotlivých částí testu Zápočet je nutno složit do konce zkouškového období daného semestru Aktivní účast na seminářích - minim. 75%
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: 2; KS:2-2-2/6.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.